Colombia es Chevere! - Reisverslag uit San Gil, Colombia van Thijs Beckers - WaarBenJij.nu Colombia es Chevere! - Reisverslag uit San Gil, Colombia van Thijs Beckers - WaarBenJij.nu

Colombia es Chevere!

Door: ReismetThijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

20 September 2011 | Colombia, San Gil

Hola Amigas Y Amigos!

Ik had het al van veel mensen gehoord, maar kan niet anders zeggen dat Colombia een prachtig land is. De chauffeurs zijn zot, over de colombiaanse dames is geen woord gelogen, de sfeer is geweldig, de natuur is prachtig, de mensen zijn erg vriendelijk (op het toeristische noorden na) , het weer is heerlijk, de tropische regenbuien zijn hard en verfrissend, er is een leuke uitgaanssfeer met vele barretjes / discotheken, de keuken is heerlijk, de lokale likeuren gaan er goed in, de stranden zijn een paradijs. Kortom: Colombia es Chevere (+/- vertaling: Colombia is Cool)

Maar even terug naar mijn laatste reis in Peru, de vlucht van Cuzco naar Lima. Zoals ik al van vele had gehoord, was de vlucht echt prachtig. Wat een uitzichten, steden, valleien en natuurlijk prachtige besneeuwde bergtoppen. In Lima overgestapt op een vliegtuig naar Cali met stop over in Quito (Ecuador). Z’on tussenlanding is een leuke ervaring; bij de Piloot in de cockpit mogen zitten, als transportman alles om en rond het vliegtuig rustig kunnen bekijken. Erg leuke en toffe ervaring!

Na een lange dag reizen was het dan zover. Het gezellige potje bier met Koosje! Super tof om elkaar hier te ontmoeten. Na wat biertjes en flink ouwehoeren, gezellig samen een hapje gedaan en een kroegje opgezocht. De opvolgende twee dagen samen Cali ondekt, lekker de stad doorkruist, het oordeel over colombia bewondert in de plaatselijke winkel centra’s, leuke salsabarretjes opgezocht, ons mee laten slepen in de Reggaeton moves en op de laatste dag nog naar een temperamentvolle voetbalwedstrijd geweest: Cali - Medellin (verglijkbaar met een Ajax – Feyenoord)

Na dit geweldige weekend zijn we op zondagmiddag naar Salento vertrokken. Dit is een klein plaatsje midden in de koffie gebied van Colombia. Een erg mooie omgeving met fantastische uitzichten. Na een dagje relaxen zijn we gaan hiken in de Valle de Cocora. In deze vallei staan palmbomen die wel 50 tot 60 meter hoog zijn, erg gaaf om te zien. Ook om het niet te verleren, de dag erop de teugels weer eens in handen genomen voor een dagje paardrijden. Na een ontstuimige start, de Hond van het Hostel had het namelijk voorzien op Koos zijn Paard, vertrokken na een waterval. Een erg mooie rit, daar we zelf voorop mochten rijden en dus zelf de snelheid mochten bepalen. Als afsluiter voor Salento hebben we een bezoekje aan de koffieplantage gebracht. S’avonds naar Armenia vertrokken om een avondje te stappen met wat meiden die we eerder ontmoet hadden.

Na een kort nachtje (straatgeluid was namelijk net zo goed te horen met de ramen dicht dan open....), vertrokken naar Medellin. Hier in het Hostel twee colombiaanse meiden ontmoet die ons de volgende dag mee hebben genomen naar Guatapé. Hier de 635 trappen van El Penol beklommen. Hierna hadden de dames een rondvaart op een Salsaboot gepland, laten we het erop houden dat het vooral grappig was. De dag afgesloten met een gezellig stapavondje. De dagen erop lekker de stad ontdekt, een mooi museum bezocht, terrasjes gepakt en s’avonds de voetjes van de vloer gegooid of lekker in het hostel gehangen.Onze laatste dag in Medellin stond in teken van de Pablo Escobar Toer. Pablo Escobar was de leider van het Medellínkartel, een groot drugskartel wat in de hoogtij jaren (Eind tachtige, begin negentige jaren) 80 % van de wereldhandel in Cocaine in handen had. Het was een erg intressante tour die langs diverse objecten door de gehele stad ging.

En toen, toen was het tijd voor het Carribisch gebied van Colombia...woehoe! Na een nachtbusje van 14 uur aangekomen in Cartagena. Na een kleine wandeling, met een meer dan natte rug aangekomen in het Hostel. Want potdomme wat is het hier heet. De middag gebruikt om te acclimatiseren en een beetje bij te komen van onze reis. S’avonds een stadswandeling gemaakt door het koloniale Cartagena. Een mooie stad recht aan de carribische kust omringd door oude stadsmuren.
Na een prima nachtje vertrokken naar Taganga.Hier was het tijd voor de eerste duik in de Caribische zee, hoe lekker! Dit bij een graadje of 35 om daarna een potje bier open te trekken in de schaduw.... Good life! De dag erop ook nog lekker gerelaxed aan de prachtige strandjes en s’avonds onze dag afgesloten met een heerlijke BBQ van verse vis. Na twee heerlijke dagen was het tijd of af te reizen naar het paradijs an het Caribisch gebied: Parc de Tayrona. Wat een prachtig park, azul blauwe zee, witte stranden, palmbomen, slapen in een hangmat op een rots, wildlife spotten in de jungle, koud potje bier met een maiseibroodje, frisbeen in de zee, je voeten verbranden aan het witte zand, tropische bui voor de afkoeling, Kortom we hebben twee dagen ontzettend genoten en heerlijk gerelaxed. Top om zo het caribisch gebied af te sluiten.
Over het algemeen kan ik zeggen dat het Noorden erg mooi is, maar het Zuiden heeft zeker onze voorkeur. De mensen in het Zuiden zijn vriendelijker en de wijken rondom de grote steden zijn schoner en zien er beter uit.

Gisteren zijn we vanuit de Carribean naar San Gil gereisd. Hier hebben we een koloniaal stadje Barichara bezocht. Vandaag lekker een dagje Foto’s uitgezocht en mijn weblog geschreven.
Voor morgen hebben we een dagje para gliden gepland boven de Chicamocha canyon en boven diverse koffieplantages. We zijn erg benieuwd hoe we dit avontuur gaan ervaren. We hebben er in iedergeval heel veel zin in!

Koos en ik gaan onze trip afsluiten in het Zuiden, we hebben nog ongeveer 1 week te gaan. Dus we gaan er volop van genieten! Na deze week, wil ik proberen om twee weken in een Hostel te gaan werken en tegelijkertijd wat meer Spaans te leren. Ben van plan om half oktober naar Venezuela te reizen om van daaruit via Guayana naar Suriname te reizen waar ik Pap en Mam ga ontmoeten.

Het gaat jullie allemaal goed! Ik vind het erg leuk dat jullie me allemaal zo blijven volgen. Thanks voor alle leuke berichtjes op mijn website / Facebook / e-mail.

Hasta Luego

Saludos!

Wist je dat:

- Zuid Amerikaanse vrouw zich graag als een fotomodel voor een foto poseert. Dit zeker niet betekent dat ze ook allemaal een fotomodel zijn.
- Ik voor me eigen bestwil maar geen verslag wijt over de Colombiaanse vrouw......
- Airco’s in de bussen op standje vriezen staan
- Ik daarom erg blij ben met mijn slaapzak die Koos voor me heeft genomen
- Chauffeurs hier als zotten rijden.
- Wij daarom maar achter in de bus gaan zitten zodat we er zo weinig mogelijk van zien
- Reggeaton toch wel onder de categorie dansen met een piepklein erotisch tintje valt.
- De lokale likeur Aguardiente in discotheken in flessen van 4 liter wordt verkocht.
- Mijn Spaans beter en beter wordt, maar er nog steeds veel te leren valt......
- Ik door Koos ben uitgeroepen tot een tassensjouwer
- De dauw in de jungle van je hoofd afslaat in plaats van de grond
- Het woord ordinair m.b.t. kledij hier niet bestaat
- De eerste kakkerlak in onze kamer toch echt een feit is.
- Het reizen in Colombia met een relatie gelijk staat aan: als een kleinkind een snoepwinkel binnen stappen zonder geld.
- Je hier gezellig een gokje kan wagen op menig plein.
- Wij natuurlijk niks gewonnen hebben.....
- Je ook hier veul voor weinig krijgt bij de Chinees

  • 21 September 2011 - 02:56

    Koos:

    Beste verhaal tot nu toe!

  • 21 September 2011 - 02:57

    Roy:

    Kan niet wachten op je volgende reisverslagos.

  • 21 September 2011 - 07:17

    Pap En Mam :

    Ha jongen, kopje koffie erbij en genieten van jullie belevenissen!!!
    Wederom een geweldig mooi verhaal met prachtige foto's, waarbij je je afvraagt hoe kan het toch allemaal zo groeien???!!!
    Liefs xx pap en mam

  • 21 September 2011 - 07:25

    Heej Thijsco & Kooza:

    Klinkt en ziet er weer erg gelikt uit.
    Geniet ervan dat laatste weekje samen.
    Misschien spreek ik jullie aan het eind van de week nog wel even als jullie ieder jullie eigen weg gaan.
    Ik ga weer beginnen aan mijn werkdagje nu.

    Have fun.
    (en blijf met je para glide apparaat in de lucht he!)
    gr sander

  • 21 September 2011 - 09:17

    Stella:

    hey Guys,

    Geweldig om weer te lezen.. en wat een lachen foto van de chinees...heel veeeuuulll eten!

    Hier begint het langzaam herfst worden dus ik helemaal jaloers door verhalen over carribean...

    Enjoy en take care..

    tot snel weer
    kus stel

  • 21 September 2011 - 10:16

    Hetty:

    He bro,

    Sjonge jonge jonge jonge jonge jonge jonge jonge........ben ik me ff een partijtje jaloers :-D Wat gaaf, die foto's van je hostel bij de playa.....pfffffffffff!!! Ik geloof dat ik ook maar ff een reisje zanzibar moet boeken ;-)
    Ik ben blij dat je zo lekker geniet!! Super!! Ik hou van je en denk aan je!!

    Kussssssssssssssssss Zus

  • 21 September 2011 - 11:08

    Wendy:

    Ha.ha..ha... De naam Thijs is idd niet echt internationaal. Jullie pap en mam hebben daar waarschijnlijk niet bij stil gestaan toen ze je een naam gaven! Maar goed.. er staat wel Thijs.. maar dan anders.

    Geniet ervan!

    Groetjes,
    Wendy ( en de rest natuurlijk)

  • 21 September 2011 - 11:20

    Fam. Toonen:

    Hey Koos en Thijs,

    Weer een superleuk verhaal!! Jaloers op het mooie weer en het lekkere strand.... Geniet er nog lekker van met z'n 2tjes! (en natuurlijk van het mooie uizicht ;))

    Groetjes Frans, Moniek en Esmee

  • 21 September 2011 - 12:46

    FrancienGielen:

    ik word stik jaloers
    ja ja salsa kus doeiiiiiiiiiiiiii

  • 21 September 2011 - 16:37

    Ruud:

    Leuke kiekjes van het dagelijkse leven. Wel mooi Thijs dat iedere keer als het woord genieten valt bij je fotocomment er steeds een aanlokkelijke Colombiaanse madonna iets te aanwezig in beeld is. Volgende keer ga ik mee. Dan is het gewoon snoepen in de snoepwinkel met een creditcard van flink wa pesos. ;-)

  • 21 September 2011 - 20:41

    Sandra :

    Hoi Thijs,
    Super leuk verslag! Zo te lezen vermaak jij je wel!
    Have fun!!
    Xxx
    Sandra
    Ps. Toch jammer dat ik niet uit t raampje gekeken heb tijdens mijn vlucht naar Lima...

  • 22 September 2011 - 00:50

    Esther:

    Hey Thijs!

    Hoe was het paragliden? Fijne trip nog en groeten aan Koos.

    For the record: het is koud en regent in Bogota.. om alweer een beetje te wennen aan NL voor mij zeg maar.

  • 22 September 2011 - 14:27

    Milou:

    Echt super Thijs! En zo leuk om te lezen!!! XX

  • 22 September 2011 - 20:43

    Jan Br.:

    Jaja "ons hostel" (zie foto's)
    Het houdt een keer op he !!

    ;-)

    Geniet ze nog !!!

  • 23 September 2011 - 09:05

    Carla Van Triel:

    Hallo Thijs
    Wat is het toch steeds leuk om je verhalen te lezen en fotos ervan te kunnen bekijken! Dat je geniet is een feit! Op deze manier kunnen we een beetje met je meegenieten!
    Heeeeeeel veeeeeeel plezier nog!
    Liefs Jos Carla Koen Freek en Maud

  • 23 September 2011 - 23:20

    Vanessa:

    Hey Thijs!
    Wat een prachtig verhaal! Ik had al een heel bericht getypt maar dat verdween op mysterieuze wijze... Of misschien lag het aan de lianenwifi hier in de jungle. ;) Heb net een pampas en jungle tour achter de rug en lig nu te relaxen in een hangmatje in Rurrenabaque.
    Ik zou zeggen keep up the good stories! Heerlijk om te lezen en de wistjedatjes zijn om te gieren! :)
    Besos desde Bolivia!

  • 26 September 2011 - 19:42

    Nathalie:

    ik ben totáál niet jaloers!

  • 19 Oktober 2011 - 21:05

    Willow:

    Gaaf Thijsie! En mooie foto's ook weer. Heerlijk om even bij weg te dromen vanuit regenachtig Nederland. :-)

  • 21 Oktober 2011 - 06:56

    Jeanet:

    Ow Thijs, Ik liep weer achter maar er is eigenlijk niets mooiers dan je werkdag beginnen met een reisverslag van Thijs.. Helaas denkt mijn manager daar anders over waardoor het er nog wel eens bij inschiet! Wat een geluk, vandaag mag ik er twee lezen! :) Snel door naar je volgende! Colombia klinkt verrukkelijk!
    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Welkom op mijn Profiel pagina! Na een geweldige reis van 11 maanden door Zuid Amerika in 2011 - 2012, en een aantal prachtige backpack vakanties (Eurotrip, Mexico, Thailand & Uganda) gaat dit mijn eerste lange reis worden met mijn Guapa Maricarmen :) We hebben er erg veel zin in! Lijkt je het leuk om ons te volgen, laat dan je mailadres achter in de mailing list.

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 66548

Voorgaande reizen:

12 Mei 2013 - 09 Augustus 2013

La Prueba, Una Vida Juntos :)

16 Juni 2011 - 09 Mei 2012

Viviendo mi Sueño en América del Sur

Landen bezocht: