Mi Chica, Vulcano, Playas & Fiestas - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Thijs Beckers - WaarBenJij.nu Mi Chica, Vulcano, Playas & Fiestas - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Thijs Beckers - WaarBenJij.nu

Mi Chica, Vulcano, Playas & Fiestas

Door: ReismetThijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

23 April 2012 | Panama, Bocas del Toro

Hola Amigas Y Amigos,

Como estas? Oepsss, zie dat ik alweer een dikke maand niet geschreven heb. Tijd voor een rappe update. Inmiddels ben ik alweer 4 weken in Panama, heb ik na 92 dagen de grens van Bolivia weer overgestoken en ben ik nog een klein weekje in Peru geweest. Mijn laatste weekjes in Zuid Amerika waren erg gezellig.

Allereest, St Patricksday. Na een feestje met veel drank, gezelligheid, slechte ierse muziek en veul dronken mensen mijn backpack weer gepakt en met 3 van deze gezellige Ieren vanuit de hoogste hoofdstad van de wereld naar het grootste meer van Zuid Amerika afgereisd. Hier een trip gemaakt naar Isla del Sol, prachtig, een eiland in een meer op ruim 3800 meter boven zeeniveau.
Na Isla de Sol vertrokken naar Puno, Peruaanse zijde van het Titicacameer.Hier ben ik naar de drijvende eilanden geweest, wat veel mensen me al verteld hadden, het principe en de wijze hoe men deze eilanden heeft gefabriceerd is erg mooi, maar het is een beetje TE toeristisch. Na twee daagjes Puno mijn eigen cadeau ingewisseld en het vliegtuig naar Lima genomen. Heerlijk 1,5 uur vliegen i.p.v. 24 uur bussen. In Lima een leuk laatste weekendje Zuid Amerika gehad met mensen die ik eerder in Lima en Bolivia had ontmoet.

Dan zullen jullie nu wel denken wat heeft die jongen toch 4 weken lang in Panama gedaan. Hiervoor neem ik jullie even mee terug in de tijd, namelijk naar een avondje dansuuuuh in onze favoriete kroeg in Sucre. Na wat indrinkbiertjes met Jens, onze voetjes van de vloer gegooid en vrijwel direct verstrengeld geraakt met de voeten van Mari Carmen. Mari Carmen is een Boliviaanse die nu al een kleine 9 jaar in Barcelona woont. Aan het eind van de avond telefoonnummers uitgewisseld en in de week erop een paar avonden op stap geweest. Super leuke en gezellige tijd samen gehad, dus vandaar afgesproken om contact te houden. Na wat Facebooken en mailtjes over en weer, skype aangeslingerd en super leuke gesprekken gehad. Het was zo leuk, dat we beiden zoiets hadden we moeten elkaar weer treffen. Samen naar Panama, als grap begonnen maar uiteindelijk waarheid geworden. Heb in de afgelopen 4 weken, 2 weken met haar hier gereisd. We zijn samen naar het Panama City, Panama Kanaal, San Blas eilanden en El Valle geweest. Super leuke vakantie samen gehad. Erg veel gelachen, leuke dingen gedaan, veel veel Spaans gesproken.
Na het afscheid, gelijk daad bij het woord gevoegd en me een ticketje Barcelona gekocht. Dus ben twee weekjes in Nederland en dan vlieg ik een weekje naar Barcelona. Wat de toekomst gaat worden, we zullen zien. Mijn facebook status staat NOG niet op Thijs Beckers heeft een relatie met......, maar misschien zit er wel een kansje in :)

Na ons afscheid ben ik doorgereisd naar Boquete, in Boquete heb ik de Vulkaan Baru beklommen.5,5 uur omhoog, door de nacht en aan de top zonsopkomst gezien. Super cool! Na een lange afdaling, de gehele dag geslapen en vanuit hier naar Bocas del Toro vertrokken. Bocas del Toro ook wel de partyplace van Panama genoemd. Het is hier erg relaxed en erg mooi. Blijf hier nog een paar daagjes en dan vertrek ik naar Costa Rica. Ik heb er zin aan! Het plan is om eerst wat strandjes aan te doen en dan Koninginnedag in San Jose te gaan vieren. Hoop dat het skon feske wordt!

Het gaat jullie allemaal goed! Heel veel plezier met Koninginnedag! Mak er un moi feske van!

Saludos Thijs

Wist je dat?

- Een feestje met Ieren, gelijk staat aan gegarandeerd dronken worden.
- Bolivia het land is van de Road Blocks
- De lokale bussen in Panama tot in de puntjes worden opgepimpt.
- Ze altijd een gezellig muziekje (niet al te zacht ;)) op hebben staan
- Een doortocht door het Panama Kanaal voor de grootste schepen meer dan 200.000 dollar kost
- Schepen speciaal worden gemaakt conform de grootte van het kanaal
- Ze bezig zijn met het verbreden van de sluizen en het kanaal (60 % groter)
- San Blas uit 378 eilanden bestaat
- Wij hier 5 van hebben bezocht.
- Ik in de 2 weken met Mari Carmen niet meer dan 5 zinnen Engels heb gesproken.
- Het Spaans me tegenwoordig aardig goed afgaat
- Volcan Baru is de enige vulkaan van het land en tevens het hoogste punt van Panama.
- Dat je vanaf de top zowel de stille oceaan als de Caribische zee ziet.
- Een biertje hier in Happy Hour 0,50 dollar cent kost

  • 24 April 2012 - 05:43

    Pap En Mam:

    Ha jongen,geweldig mooi verslag,wij zijn weer in gedachten een stukje met je meegegaan.
    Wat een prachtige foto's.
    DIKKE KUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

  • 24 April 2012 - 05:46

    Paul Beelen:

    Fuck, zit je dan achter je werk-PC foto's van de San Blas eilanden te kijken.... grrr!

  • 24 April 2012 - 07:08

    Stella:

    Ik sluit me helemaal aan bij Paul...... Jaloers hoor...

  • 24 April 2012 - 07:58

    Marloes:

    fijn dat jullie elkaar hebben gezien! Het is je gegund! enne er zijn mindere plekken om te wonen dan barcelona!

  • 24 April 2012 - 08:26

    Francien:

    wat gaaf weer allemaal ja en erg mooi alle fotos
    vooral die eene
    knuffel en tot gauw kunnen we nu zeggen
    Francien en toon

  • 24 April 2012 - 13:43

    Claar:

    hoi Thijs,
    Leuk weer wat van je te horen en zo te zien op de foto's gaat het goed met je.
    Veel groetjes, tot ziens,
    Claar


  • 24 April 2012 - 18:15

    Patrick & Debby:

    Hey Thijs...

    Goed dat je toch je hart gevolgd hebt... Ga zo door... dan hebben we dadelijk echt een reden om je op te zoeken in Barcelona! Wat vervelend zeg ;)
    Met Koniginnedag drinken we wel wat extra pilsjes op jullie!

    Groetjes Patrick & Debby

  • 24 April 2012 - 18:24

    Jeanet:

    Wow! :) En dan niet alleen de landschappen op de foto's! ;)
    En wat een verhaal! Leuk Thijs! En je bent op Bocas! Leuk, daar zijn Willow en ik ook geweest! Was weinig party destijds, alleen maar regen! Het kwam in de tijd dat wij er waren de hele dag met bakken uit de lucht! Skrikkelijk! Maar we hebben ons even goed vermaakt! :) Have fun in Costa Roca! Pura Vida!
    Kus

  • 24 April 2012 - 19:37

    Lotte:

    Thijsje! Dat ziet er ff goed uit zeg! Zo te zien heb je je goed vermaakt! We kijken hier wel echt weer uit naar je thuiskomst hoor!! Dus geniet er nog even van en tot heul snel!! Dikke kus van mij xx

  • 24 April 2012 - 21:46

    Willow:

    Top verhaal Thijssie! Je ziet er gelukkig uit! Lachen trouwens hè met die gekke kuna's? :-)

    La vida es un viaje, quien viajar vive la vida dos veces!

    Diviertete!

    Liefs!

    Wist je trouwens dat... Jeanetje vrijdag trouwt? :-D

  • 25 April 2012 - 07:49

    Fam. Toonen:

    Hey Thijs,

    Superleuk om weer van je te horen en te zien! En we begrijpen nu ook wel waarom je geen tijd hebt gehad om een verslagje te schrijven ;). Je ziet er supergelukkig uit! :D
    Je maakt ons wel jaloers met die mooie foto's... Hier is het niet zo'n mooi weer, al lijkt het vandaag wel verdacht veel op een mooie lentedag. Geniet er nog van!!

    Groetjes Frans, Moniek, Esmee en Kevin

  • 05 Mei 2012 - 12:16

    Hetty:

    He lieve broer,

    Wat fijn om te lezen allemaal!! Ben net terug uit Uganda! Heb het ook erg fijn gehad. Snel ff skypen?
    Ik mis je!

    xxxxx zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Welkom op mijn Profiel pagina! Na een geweldige reis van 11 maanden door Zuid Amerika in 2011 - 2012, en een aantal prachtige backpack vakanties (Eurotrip, Mexico, Thailand & Uganda) gaat dit mijn eerste lange reis worden met mijn Guapa Maricarmen :) We hebben er erg veel zin in! Lijkt je het leuk om ons te volgen, laat dan je mailadres achter in de mailing list.

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 66550

Voorgaande reizen:

12 Mei 2013 - 09 Augustus 2013

La Prueba, Una Vida Juntos :)

16 Juni 2011 - 09 Mei 2012

Viviendo mi Sueño en América del Sur

Landen bezocht: