Ciao Ciao Peru, Ciao Ciao Maravilla del Mundo - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Thijs Beckers - WaarBenJij.nu Ciao Ciao Peru, Ciao Ciao Maravilla del Mundo - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Thijs Beckers - WaarBenJij.nu

Ciao Ciao Peru, Ciao Ciao Maravilla del Mundo

Door: ReismetThijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

31 Augustus 2011 | Peru, Cuzco

Hola Amigas Y Amigos!

Zo, net onder het genot van een biertje en wat gezellige Hazes nummers, 6 bitterballen met mosterd gehad.Heerlijk! Hier in Cusco zit een hollands eetcafé, de inrichting betreft typische hollandse dingen, Delfts blauw servies, klompen, molens, een portret van Beatrix etc. Erg grappig, normaal gesproken (b.v. Kreta of Costa del Sol) niet echt mijn ding, maar na 2,5 maand reizen was dit toch wel echt leuk.

Vandaag mijn laatste dag in het mooie koloniale Cusco gehad en tevens de laatste volledige dag in Peru. Morgen (voor jullie vandaag) vlieg ik naar Colombia om ongeveer een maandje met Koos te gaan reizen en samen mijn derde land in deze trip te gaan ontdekken. Ik heb er super veel zin in!

Maar even terug naar de afgelopen 2,5 week. Na een middagje optocht kijken en het organiseren van mijn trekking naar de Colca Canyon, ben ik de volgende dag een dagje wezen rock klimmen. Het ging erg goed, mijn laatste klim was een niveau 5b (Franse schaal). Na deze prestatie s’avonds een heerlijke hollandse maaltijd gekookt, worst, gebakken piepers en sperzieboontjes....mmmm!
De volgende dag ben ik met 3 mensen vanuit mijn hostel op een tweedaagse trekking naar de Colca Canyon gegaan. Prachtige omgeving, Condors gespot bij Cruz del Condor, hotsprings bezocht en heerlijk gehiked. Op donderdagavond teruggekomen en daarna een feest weekendje in de lokale disco’s van Arequipa gehouden. In de tussentijd nog een ontzettend mooi klooster bezocht, één van de bezienswaardigheden van Arequipa: Monasterio Santa Catalina

Na alle Fiestas en 9 dagen in Arequipa en omgeving was het tijd om te vertrekken naar Cusco. In Cusco aangekomen gelijk het één en ander uitgezocht voor de trekking naar het wereldwonder Machu Picchu. Na twee daagjes sightseeing in Cusco en omgeving was het tijd voor DE hike van Peru, de Inka Jungle trek, 4 dagen met als doel het bezoeken van Machu Picchu op de laatste dag. Kan niet anders zeggen dan dat deze trip super super mooi was met volop afwisseling. Hieronder een korte samenvatting per dag:

Dag 1:
S’ochtends om 7 uur vertrokken om na een 3 uur durende rit op de mountainbike te stappen, Downhill biken van 4300 meter naar 1300 meter. Super mooi en erg cool! S’middags wezen raften, was leuk maar een beetje te weinig actie. Rapids waren maximaal level 3, toch heel wat anders als de level 5 in Uganda.... S’avonds naar de plaatselijke kroeg gegaan en de hele avond Spaans zitten oefenen met de twee rafting gidsen.
Dag 2:
Na een prima nachtje s’ochtends om 7 uur aangelopen. Onderweg bij diverse bergdorpjes gestopt om plaatselijke lekkernijen uit te proberen. Na een uurtje of 9 hiken (incl pauzes) aangekomen bij het doel van de dag: De Hotsprings van Santa Teresa. Erg lekker en zekers verdiend. S’avonds lekker rustig aangedaan.
Dag 3
Deze dag stond in het teken van Ziplining, wat erg cool was (abseilen in een canyon) en een kleine hike van 3 uur naar Aguas Calientes.Aguas Calientes is de basis om Machu Picchu te bezoeken wanneer je niet de officiële Inka trail loopt. Het is zoals je kan begrijpen erg toeristisch en alleen te bereiken per trein of te voet. S’avonds met onze groep een borrreltje gedaan.
Dag 4:
Whoehoe.... Op naar Machu Picchu. S’ochends om 5 uur begonnen aan onze hike. Potdomme dat was nog eens dauwtrappen, een kleine 1886 treden omhoog...... Boven aangekomen, een kleine opfrisbeurtje gedaan en om 7 uur el Ciudad Machu Picchu binnen gestapt. Echt onwerkelijk, hoe mooi! Na een rondleiding van 2 uur door onze gids teruggekeerd naar de ingang en daar ons ontbeten. Vervolgens teruggegaan en de Waynu Picchu beklommen. Waynu Picchu is de hoge berg die je in elk plaatje van Machu Picchu ziet. Wat een uitzicht, onbeschrijfbaar!
S’middags weer afgedaald naar Aguas Calientes om van hieruit terug te reizen naar Cusco.

Na de prachtige trekking en het bewonderen van Machu & Waynu Picchu was het tijd voor de Peruaanse delicatesse, geroosterde Cavia (Cuy). Ik moet zeggen dat het beter smaakte dan verwacht, aardig mals beestje zo’n Cavia......
Gisteren nog een dagje sightseeing gedaan in de ‘Heillige Vallei’ (El Valle Sagrado). Drie Inka sites bezocht, was een mooie toevoeging op de trip naar Machu Picchu.

Na een prachtige 5,5 week in Peru gereisd te hebben, kan ik niet anders zeggen dat het een geweldig land is en zeker een aanrader voor een mooie vakantie. Ik heb veel gezien, gedaan, gereisd, gesport, gestapt en genoten. Naast Machu Picchu gaat mijn voorkeur uit naar het noorden van Peru. Het Noorden heeft veel te bieden en is minder toeristisch. De gebruikelijke route in het zuiden is erg mooi maar ik heb het als erg toeristisch ervaren. Dit komt misschien door de periode van het jaar en het feit dat dit jaar Machu Picchu 100 jaar geleden is ontdekt. Maar desondanks, is Peru echt een Top land met vriendelijke mensen, mooie gebruiken en vooral lekker eten. Op het vlak van het eten heeft Peru zeker gewonnen van Ecuador. Maar in zijn algemeenheid heeft Ecuador nog gewonnen, misschien komt dit ook wel dat Ecuador mijn eerste land is deze trip was. Ben benieuwd of Colombia op nr 1,2 of 3 komt.

Ik ga gauw mijn tas pakken en mijn bedje opzoeken. Over 5 uurtjes er weer uit en op naar het vliegveld van Cusco. Ben benieuwd, vlucht van Cusco naar Lima moet erg mooi zijn.

Hasta en Colombia

Saludos Thijs

Wist je dat:
- Een Peruaan van 150 kg + langs je in een nachtbus niet echt grappig is.
- Ik daarom nooit meer van plaats ruil voordat ik weet wat of wie er langs mij komt zitten
- Reizen is: Champagne Lifestyle on a Lemonade wage
- De Inka’s verdomd pienter waren
- Wij Nederlanders toch standaard n tré harder lopen dan de gemiddelde Peruaan.
- Ik een nieuwe bezigheidstherapie heb: backpackpacken
- Trekkings & Wasseretes aardig sporen op je kleding aanbrengen.
- Ik in november samen met Pap en Mam in Suriname ga ontdekken.
- Ze helaas geen delletje speciaal hadden in El Cholandés -> Ik zeg puntje voor verbetering
- In Colombia de mooiste vrouwen van Zuid Amerika wonen
- Ik dit ga controleren en hier later verslag over uit zal brengen.


  • 01 September 2011 - 06:29

    Ruud:

    Top Thijsco, ziet er erg vet uit!! Hoop dat de vrouwen in Colombia erg voor de ruitjesmotieven zijn, dan komt het helemaal goed ;-). Geniet ervan jongen, groeten aan Koos.

  • 01 September 2011 - 06:57

    Pap En Mam :

    Hé jongen!
    Wat schrijf je toch prachtig!Heerlijk genoten van al wat je beleeft hebt.
    Wat boontjes toch lekker kunnen zijn!!!!!!
    Heel veel plezier samen met Koos in Columbia!

    Liefs en een dikke knuffel van ons.

  • 01 September 2011 - 07:00

    S@nder:

    Het ziet er weer verdomde goe uit thijsco. Dus volgend jaar naast de gemarineerde sate stokjes ook een lekker caviatje op de bbq! Ik zal er vast een paar reserveren bij de dierenspeciaalzaak. Geniet van alle mooie vrouwen in Colombia en natuurlijk ook van Koos zijn gezelschap. Als je weer een keer tijd over hebt en een betere internetverbinding dan de laatste keer dan zwingel de skypofoon maar weer eens aan.

    Groeten Sander

  • 01 September 2011 - 07:44

    Elske:

    Hey Thijsje... Elk verslag is weer erg leuk om te lezen! Leuk om je zo te kunnen volgen. Wat maak je een hoop mooie dingen mee.. En een paar pracht kiekjes staan erbij! Heel veel plezier in Colombia en doe mijn broertje veel groetjes van me. Pas goed op elkaar he! Doeidoei Xx Elske

  • 01 September 2011 - 10:29

    Stefan En Gitta:

    Hey Maatje,
    Je vermaakt je goed! Top foto`s weer.
    Hopelijk vallen de dames in Columbia niet tegen...
    Veul plezier en Groeten aan Koos.
    Gr, Stefan en Gitta

  • 01 September 2011 - 12:31

    Zusssss:

    He Broer,

    Wat een gaaf verhaal weer!! Heerlijk om te lezen...heb nog een glimlach op mijn gezicht....
    Geniet van de mooie vrouwen en van Koos natuurlijk!!
    Heel veel plezier samen en tot snel!!!

    Kussssssssssssssss H@

  • 01 September 2011 - 12:34

    Hetty:

    hahaha vet grappig trouwens......jij hebt gewoon cavia gegeten waar ik ook cavia gegeten heb.....hahaha hoe leuk, herken het restaurant!

    Kusssssssssssssssssss

  • 01 September 2011 - 13:40

    Fam Peters:

    Ha thijsje

    Geweldige verhalen en prachtige foto`s.Top wat jij daar allemaal doet en mee maakt.wij wensen jou nog een hele fijne tijd en geniet van de reis met je vriend.Heel veel groetjes en liefs ember,Sam,Cerèn,luc en Marian

  • 01 September 2011 - 14:29

    Milou:

    Hey Thijs! Wat ontzettend gaaf weer! Echt super leuk om te lezen allemaal! Geniet ervan!!! XX

  • 01 September 2011 - 16:04

    Merel :

    shittttt, nu wil ik echt terug naar peru! veel plezier in columbia! ben benieuwd!

  • 01 September 2011 - 16:24

    Sandra:

    Ha thijs dat klinkt allemaal weer erg geslaagd!! De foto's zien er ook mooi uit..
    heel veel plezier in Colombia.
    Ondertussen hebben we skype dus misschien kunnen we nog een keer proberen of dat gaat lukken!!

    Heel veel plezier daar..

    groetjes
    Sandra

  • 01 September 2011 - 16:25

    Walter:

    als je weer terug bent moet je echt een boek schrijven met je reis verhalen! heel erg geweldig!
    foto's zijn ook schittered

  • 01 September 2011 - 17:23

    Marleen:

    Hey Thijs,

    Mooi verhaal weer en veel, heel veel gedaan. geniet van de Colombiaanse vrouw, maar blijf er niet aan plakken he!!, vind ik zo sneu voor je pap en mam!!

    Groetjes Marleen

  • 01 September 2011 - 18:07

    Koen K.:

    Zit ie daar Cavia's te vreten.. Dan zou ik ook misschien wel naar frikandellen speciaal verlangen, ja :).

    Veel plezier met Colombiaantje spelen en maak maar eens een mooie foto van zo een mooie vrouw dan!

    Veel plezier met het vervolg.

    p.s.: in Mexico City heb ik in een museum een foto van een foto van Machu Picchu gemaakt.... telt dat ook ? Haha


  • 01 September 2011 - 18:46

    Fam Toonen:

    Hey Thijs,

    Weer super leuk om je verhaal te lezen!! Wat maak jij een hoop mee!! En wat een prachtige foto's! Worden echt jaloers al we dat allemaal zien en lezen. Gelukkig wordt het hier dit weekend ook heerlijk weer... Als is het natuurlijk geen Peru of Colombia..

    Geniet er van en veel plezier samen met Koos op het vervolg van je reis!

    Groetjes Frans, Moniek en Esmee

  • 01 September 2011 - 20:57

    Lotje:

    Potdomme, ben echt jaloers! En dan heb ik het niet over die 6 bitterballen.. veel plezier met koosje! x

  • 01 September 2011 - 21:16

    Siets:

    Effe een mededeling: bij deze was dit het LAATSTE verslag van je wat ik gelezen heb want het enige dat in me opkomt is: WEEMOED! :( Zit hier te verpieteren achter mijn laptopje en ondanks dat ik er al 3x geweest ben daar in Zuid-Amerika ben ik gewoon WEER jaloers... Maar dat betekent wel dat jij je job goed doet daar en daar benk dan ook wel weer blij om :)

    Geniet van Colombia! xx Siets

  • 02 September 2011 - 16:37

    Francien Gielen:

    Ha Thijs wat weer een mooi verhaal
    je weet het he wel naar kijken maar dat andere niet Ha,ha,ha
    we gaan morgen familiedag houden we zullen het zeker over jou en je zus hebben veel liefs uit Venray

  • 02 September 2011 - 18:24

    Joost & Christine:

    Hey thijs,

    Leuke tripje maak jij zeg!! wordt er spontaan jaloers van. Mooi dat je het zo naar je zin hebt. je hebt nog flink wat voor de boeg. Wij zitten nu in Spanje aan de zee. Lekker weer maar wel iets minder avontuurlijk ; )


  • 04 September 2011 - 13:51

    Sandra (Pariwana):

    eej thijs!
    ik heb je website gevonden hoor! goed te horen dat de bitterballen gesmaakt hebben; al denk ik dat het onze tropische fruitsalade niet heeft overtroffen. ;-)
    heb je een goede vlucht gehad? wij zijn vandaag weer in NL aangekomen... :-( mis peru nu al!
    veel plezier nog!
    xxx
    sandra (cusco)

  • 05 September 2011 - 11:25

    Jos Carla Koen Freek:

    Hallo Thijs,
    Echt helemaal te gek om steeds te kunnen lezen en bekijken welke avonturen dat je meemaakt! Tikkeltje jaloers wel hoor! Prachtige ervaringen! Geniet ervan! Heel veel liefs van ons allen!

  • 05 September 2011 - 11:30

    Jos Carla Koen Freen:

    Hallo Thijs
    Helemaal te gek om steeds je verhalen te kunnen lezen en fotos te kunnen zien! Geweldig wat een avonturen!
    Tikkeltje jaloers wel! Geniet er maar lekker van! Heel veel liefs van ons allen!

  • 05 September 2011 - 18:32

    Willow:

    Woahhh Hazes en bitterballen!! Waarom hebben Jeanet en ik dat in Midden-Amerika nooit ontdekt?!

    Geweldig verhaal weer! Heerlijk om bij weg te dromen!

    En is dat nou onze regenponcho?!?? Staat je goed in ieder geval!

    Liefs Willow

  • 05 September 2011 - 19:23

    Stefan:

    Prachtig, wat een mooi avontuur en spectaculaire kiekjes. We zijn wel benieuwd of je nu al een dikke generaal bent tegengekomen.
    groet Stefan

  • 06 September 2011 - 11:01

    Karin:

    Heey Thijs
    Kei moj verhaal. Ik moet nog beslissen voor de zomer 2012 of ik peru & ecuador of Peru & Bolivia ga bekijken.... nou help me effe met mn keuze :) Geniet ervan daar!!
    groetjes Karin

  • 06 September 2011 - 11:02

    Wauw:

    wauw... daar doe je t voor he! gr. Karin

  • 07 September 2011 - 11:03

    Monique:

    Super om weer te lezen! En je weet bij wie je advies kan inwinnen als je zo'n mooie Columbiaanse mee naar huis wilt nemen ;-)

  • 08 September 2011 - 08:32

    Jeanet:

    Wow..
    Ik liep achter Thijs, sorry! Maar ben nu weer bij en ben zo jaloers! Wat een prachtige avonturen! Wow wow wow! Super mooie foto's en wat onderneem je veel! Echt vet!
    Natuurlijk is die pic met poncho bij een strakke blauwe hemel en de Machu Picchu op de achtergrond de mooiste! Tnx! Ik voel me vereerd!
    Have fun Thijs, in Colombia (HOE VET!) en Suriname (zoooooooo'n heeeeeeeeerlijk land!!!)
    Veel liefs vanuit f*cking plenzend Amsterdam!

  • 08 September 2011 - 17:37

    Jw En Jans:

    WAUW!

  • 27 September 2011 - 19:50

    Twan En Wil:

    Hey Tieske,
    Kei mooie verhalen! Klinkt allemaal erg goed.. en zo begint t wel weer een beetje te kriebelen, hoor..
    Zijn alweer benieuwd naar het volgende verhaal! Geniet d'rvan en blijf schrijven!
    Gr. Twan en Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Welkom op mijn Profiel pagina! Na een geweldige reis van 11 maanden door Zuid Amerika in 2011 - 2012, en een aantal prachtige backpack vakanties (Eurotrip, Mexico, Thailand & Uganda) gaat dit mijn eerste lange reis worden met mijn Guapa Maricarmen :) We hebben er erg veel zin in! Lijkt je het leuk om ons te volgen, laat dan je mailadres achter in de mailing list.

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 66543

Voorgaande reizen:

12 Mei 2013 - 09 Augustus 2013

La Prueba, Una Vida Juntos :)

16 Juni 2011 - 09 Mei 2012

Viviendo mi Sueño en América del Sur

Landen bezocht: