La Ultima! Pura Vida, Panama, Holanda, España - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Thijs Beckers - WaarBenJij.nu La Ultima! Pura Vida, Panama, Holanda, España - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Thijs Beckers - WaarBenJij.nu

La Ultima! Pura Vida, Panama, Holanda, España

Door: ReismetThijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

30 Juni 2012 | Spanje, Barcelona

Hola Amigas y Amigos

Zonder zon geen inspiratie, dus vandaar het laatste verhaal op deze zonnige dag. Of is dit een te slechte smoes voor een met bijna twee maanden verlaat reisverslag. Laat het in ieder geval aan jullie over om hier over te oordelen. Naast dat ik jullie natuurlijk niet het laatste deel van mijn reis wil ontnemen, is een leuke afsluiting van zoiets geweldigs zeer zekers op zijn plaats. Dus beter laat dan nooit!

Even terug waar mijn laatste verslag was geëindigd, Bocas del Toro, Panama. Na een weekje feesten in Bocas del Toro ben ik naar Costa Rica vertrokken. Voor twee weken Pura Vida! Vanuit Panama ben ik neergestreken in Cahuita, relaxed plaatsje aan de Caribische kust, hier lekker gelezen, strandje gepakt en natuurpark bezocht. Na twee nachtjes doorgereisd naar Monteverde voor mijn laatste grote avontuur in deze reis: Bungy Jumpen! Nou ik kan het je zeggen. Dit was zeker een once in my life time ding..... Eens maar nooit meer!
Vanuit mijn 140 meter diepe avontuur doorgereisd naar Santa Teresa voor 4 dagen beaches, beers & bitches ;-) Volop genoten van het zonnetje, strandje, watervalletje en heerlijke bierjes. Na deze daagjes was het tijd voor een Tucan speurtocht in Manuel Antonio, maar helaas helaas geen Tucan voor deze jongen. Ik dacht die spot ik wel even, maar moet toch echt even passen en genoegen nemen met de dierentuin Tucan. Na het mislukte avontuur vrij vlot doorgereisd naar Panama. Mijn mening over het Costa Rica; het is een erg mooi land met vriendelijke mensen, alleen voor mij teveel 'massa' toerisme waardoor het 'Pura' er mijn inziens een beetje vanaf is. In Panama naar David gereisd voor een bezoek aan de rum fabriek, maar helaas deze was op zaterdag gesloten, verder heeft David weinig te bieden, dus diezelfde dag doorgereisd naar Panama City. In Panama City mijn reis afgesloten met stappen, relaxen en shoppen.

En toen, toen zat het erop, na 10 maanden en 3 weken samen met mijn backpack op pad te zijn geweest, was het tijd, tijd om het vliegtuig te pakken. Maar wat was het een geweldige reis! Een reis met vele hoge punten en hoogtepunten! Een reis die mij niemand meer afneemt. Een reis die niet alleen een droom is gebleven. Een reis met geen seconde spijt. Een reis met geweldige mensen. Een reis met een heel goed einde.
Kortom een onvergetelijke reis!

- Ecuador : Beklimmen van de vulkaan Cotopaxi
- Peru : Inka Jungle trek naar Machu Picchu
- Colombia: Chillen aan de Caribische kust Parc Tayrona & Taganga samen met Koosje
- Venezuela: 6 daagse trek naar Roraima, de hoogste Tafelberg ter wereld
- Guyana: De meest geweldige grensovergang
- Suriname: Verblijf in de jungles van Boven-Suriname samen met Paps en Mams
- Brazilië: Reizen per boot over de Amazone rivier
- Bolivia: Mijn leventje in Sucre
- Panama: Reizen op de San Blas eilanden met mijn meisje
- Costa Rica: Bungyjumpen in Monteverde

Nu inmiddels ben ik bijna 2 maanden terug in Nederland. Ik woon voorlopig weer even bij Pa en Ma en ga eens rustig bekijken hoe wat en waar. Ben ondertussen al twee keer in Spanje bij mijn meisje geweest. Ze woont in Tiana, zeg maar het Weurt van Barcelona, erg relaxt plekje, goei weer, lekker eten, 15 min vanaf het centrum. Prima plekje om zo nu en dan lekker naar toe te reizen. Ook ben ik weer aan het werk. Ben sinds 1 juni in Venray aan het werk als Project Coördinator in een europees distributiecentrum. Het werk bevalt erg goed, leuk, uitdagend en lekker complex. Het is een tijdelijke baan en zo kan ik in de tussentijd lekker gaan denken waar ik aankomende winter zal gaan doorbrengen, Nederland, Spanje of misschien wel weer een ergens waar het zonnetje schijnt!

Voordat ik echt ga afsluiten moet ik jullie nog even bedanken voor het bewaren van het geheimpje, mijn vervroegde terugkomst. De verrassing was geslaagd, wa doe jij hier? Huh, maar je was toch in Panama..... etc. Het was een super leuke dag!
Dan nu echt de laatste woorden van mijn reis: Viviendo mi Sueño en América del Sur! Ik wil jullie allemaal bedanken voor het volgen en alle leuke berichtjes die ik gedurende mijn reis via mail, facebook, sms of via deze website heb gehad. Erg leuk! Ik laat de website voorlopig nog even in de lucht, want een vervolgreis sluit ik niet uit :)

Het gaat jullie allemaal goed en tot de volgende Reismetthijs!

Saludos

Thijs

Wist je dat?
- Men in Costa Rica bij elke begroeting de woorden Pura Vida gebruikt
- Costa Rica meer dan 1,5 miljoen toeristen per jaar heeft
- Bungyjumpen echt Fucking eng is!
- Ik me toch nog iets moet verbeteren in het spotten van vogels
- Vliegen via de USA toch echt een afrader is, prutsers!
- Ik ondertussen 2 maanden gestopt ben met roken
- De Hollandse kaas en lekkernijen er weer goed ingaan
- O.a. hierdoor maar weer eens een abonnementje op sportschool moet gaan nemen.
- Mijn facebook status gewijzigd is in: Thijs Beckers heeft een relatie :)

  • 30 Juni 2012 - 19:40

    Wendy :

    Hey Thijs, super reis gehad(we hebben genoten van je verhalen) en een reis met een heel goed einde(. Een vriendinnetje!).... Deze reis wordt door niemand meer afgenomen! We zien je bij de familiedag! Groetjes!!

  • 30 Juni 2012 - 21:21

    Nathalie:

    bungyjumpen?! joh gek, dat had je helemaal niet verteld!!!
    Het was super je droom te kunnen volgen! Staat me nog ff een waslijst met hoogtepunten, pff wordt er gewoon helemaal zoet van (reiskriebels!!!!!). Wat een vette ervaring! Sluit je blog idd nog maar niet af aangezien ik denk dat je in de toekomst toch maar wel weer aan het reizen moet want, spreek waarschijnlijk voor de meeste onder ons; we want more! :-) tot gauw hopelijk, liefs naat!

  • 01 Juli 2012 - 10:50

    Pap En Mam:

    Jongen,jongen wat kun jij toch mooi schrijven.
    Geweldig genoten van jou verhalen en het mooie is dat we een stukje van de reis met jou mee gemaakt hebben in Suriname.
    Dat pakken ze ons mooi niet meer af!

    Het is fijn om jou weer om ons heen te hebben!

  • 01 Juli 2012 - 14:13

    Wil:

    Je bent alweer 2 maanden terug, maar we hadden nog niet gehoord dat je had gebungeejumpt.. :-)
    Weer een mooi verslag.. wij hebben genoten van je verhalen!

  • 01 Juli 2012 - 16:54

    Willow:

    Thijsie heeft een meissie! Geweldig! En wij hebben ook alles afgezocht naar een Tucan, maar die zijn echt niet te vinden.

    Welkom thuis en wat een geweldige reis heb je gemaakt!

    PURA VIDA!


  • 01 Juli 2012 - 17:43

    Francien:

    Ha die Thijs erg leuke verhalen nog lang niet alles verteld.
    dus de thee staat nog vaak voor je klaar
    maar daar heb je nu zeker geen tijd meer voor [meisie]
    gelijk heb je
    liefs en groetjes Francien en Toon

  • 05 Juli 2012 - 09:29

    Vanessa:

    Dus als mijn volgende reis naar central America gaat, dan klop ik bij jou aan voor tips en advies. :) Peru, Cusco.. ik herinner me een museumpje dat we bezocht hebben en een cavia... ;) Bienvenido a casa chico. Nos vemos por una cerveza, si? Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Welkom op mijn Profiel pagina! Na een geweldige reis van 11 maanden door Zuid Amerika in 2011 - 2012, en een aantal prachtige backpack vakanties (Eurotrip, Mexico, Thailand & Uganda) gaat dit mijn eerste lange reis worden met mijn Guapa Maricarmen :) We hebben er erg veel zin in! Lijkt je het leuk om ons te volgen, laat dan je mailadres achter in de mailing list.

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 887
Totaal aantal bezoekers 66547

Voorgaande reizen:

12 Mei 2013 - 09 Augustus 2013

La Prueba, Una Vida Juntos :)

16 Juni 2011 - 09 Mei 2012

Viviendo mi Sueño en América del Sur

Landen bezocht: