Dos Meses de Viaje - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Thijs Beckers - WaarBenJij.nu Dos Meses de Viaje - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Thijs Beckers - WaarBenJij.nu

Dos Meses de Viaje

Door: ReismetThijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

15 Augustus 2011 | Peru, Arequipa

Hola Amigos Y Amigas

Hier zit ik dan, een villa die is omgebouwd tot een hostel, Coronatje, uitzicht op de vulkaan El Misti, zwembadje en een heerlijk zonnetje naar jullie te schrijven. Kortom het leven is goed aan deze kant van de bol.
Twee maanden ben ik nu onderweg, wat is de tijd snel gegaan; veel mensen ontmoet, veel gezien, veel impressies opgedaan, veel gelachten, aardig wat gefeest, veel ondernomen, mijn stopmetrookkilos kwijtgeraakt, minder spaans geleerd dan gepland, genoten en vaak stilgestaan bij de luxe die ik mag leven om dit te doen. Kortom de afgelopen tijd is me erg goed bevallen en ik heb geen seconde spijt gehad van al mijn beslissingen die ik heb genomen om deze reis te kunnen ondernemen.

Wil jullie bedanken voor alle leuke reacties die ik via deze site, facebook, skype of mail heb ontvangen. Erg leuk! Ik zeg op naar de komende maanden. Ik schrijf elk verhaal met veel plezier en ik hoop dat ik jullie aankomende tijd kan blijven vermaken.

Maar goed, even terug naar de afgelopen twee weken.De afgelopen twee weken wat minder ondernomen dan de tijd daarvoor, enerzijds heb ik een kleine buikgriep opgelopen na het eten van de plaatselijke delicatesse: Ceviche. Dit is rauwe vis met Limoen en uien. Anderzijds merkte ik aan mezelf dat ik een moment van rust en relaxen nodig had en nog steeds nodig heb.

In mijn laatste verslag ben ik geeindigd in Huanchaco, hier had ik voor de tweede dag een surfcursus gepland. Het ging echt goed, verscheidende keren kunnen opstaan en werkelijk een stuk op de golfen kunnen surfen....Joehoe! Na de les nog wat vrij geoefend tot mijn spieren niet meer wilden, poe poe wat is dit zwaar maar tof . De volgende dag naar Truijllo vertrokken om een kleine sightseeing te houden. Een leuk en oud koloniaal stadje. S’avonds de nachtbus op naar Huaraz, dus op naar de Cordilleras Blanca en de Cordilleras Negro. Na een beroerd nachtje slapen aangekomen in mijn hostel, hier direct een frans meisje uit Parijs ontmoet. Ze ging die dag naar de Ruines van Chavin de Huantar, na snel een ontbijtje ben ik met haar meegegaan niet wetende dat het weer 8 uur bussen was..... Beetje jammer! Maar ach de ruines waren zeker de moeite waard. Na deze vermoeiende dag s’avonds onze trips geboekt voor de twee opvolgende dagen. De eerste dag zijn we naar Cordillera de Negra gegaan voor een hike en rock climbing, beide super cool en aardig vermoeiend toch weer op een hoogte tussen de 4200 en 4800 meter. De dag erop zijn we gaan hiken naar Laguna 69, dit is een meer op een hoogte van 4600 meter. Midden tussen de gletsjers en de rotsen, super mooi. Na de hike een douche gepakt en s’avonds de Bus en op naar de Metropool Lima.

De volgende morgen aangekomen in Lima en me eigen twee daagjes of rust gegeven. Beetje shoppen mijn vliegticket naar Colombia geregeld, beetje op stap geweest. Kortom lekker rustig aan. De derde dag Lima rustig begonnen om s’middags een bezoekje te brengen aan Museo de La Nacion. Naast een intressante expositie over Machu Picchu hadden ze een zeer indrukwekkende fotoreportage over de 20 jaar of terrorisme die er in Peru heeft bestaan. De naam van deze groepering: Sendero Luminoso, ook wel bekend onder de naam Shining Path. Vond dit erg indrukwekkend. S’avonds ben ik met Liz en Katty twee meiden uit Lima (eerder ontmoet in het noorden van Peru) naar een prachtige fonteinshow geweest. De twee opvolgende dagen in Lima een beetje sightseeing gedaan foto’s gesorteerd lekker gerelaxed en de laatste dag weer biertje durven pakken.

Na 6 dagen Lima was het tijd om te vertrekken, s’middags de bus gepakt naar Ica om te gaan Sandboarden in de woestijn van Huacachina. Heel apart de diversiteit in landschappen die Peru te bieden heeft. Een blik op de foto’s van de afgelopen 3 weken in Peru zegt denk ik wel genoeg. En dan ben ik nog niet eens in de echte jungle geweest.
Na het avontuur in de woestijn ben ik afgelopen vrijdag in Arequipa gearriveerd. Ook wel de witte stad genoemd. Arequipa heeft deze naam te danken aan de gebouwen die volledig gemaakt zijn van sillar, een soort van vulkanisch tufsteen. Na te hebben ingecheckt in mijn hostel, de stad ingegaan om Merel te ontmoeten. Merel is een meisje uit Westerbeek die 1 straat van ons pap en mam vandaan woont. Het was erg grappig om elkaar hier te ontmoeten. Eergisten samen op stap geweest, was een gezellig avondje en gisteravond is ze helaas weer vertrokken naar Cuzco.

Vandaag ga ik genieten van de plaatselijke festiviteiten, ze vieren vandaag de oprichting van Arequipa als stad. Overmorgen ga ik op een trekking van 2 dagen naar de Colca Canyon. Dit is de diepste Canyon die erop de wereld bestaat. Het moet echt prachtig zijn.... will be continued!

Na deze trekking ga ik richting Cuzco en dus Machu Picchu & The Sacred Valley. Ik verwacht hier circa 10 – 12 dagen te blijven om vervolgens op 1 September naar Colombia te vliegen. Samen met Koosje een maand Colombia ontdekken en hoogstwaarschijnlijk 11 september samen naar de Red Hot Chillipeppers, hoe vet!

Diegene die naar Lowlands gaat heel veel plezier, geniet neem gin tonic mee :). Voor diegene die nog op vakantie gaat, heel veel plezier!

Hasta Luego

Salut Thijs

Wist je dat:
- Je voor een aankoop van Deodorant in een plaatselijke Farmacia de volgende stappen moet doorlopen 1. Kies je product 2. Je krijgt een bonnetje met wat je hebt gekozen 3. Je loopt met het bonnetje naar de Kassa (zonder het product) 4. Je rekent af en op het factuur komt een stempel. 5. Je loopt met het factuur naar wederom een andere balie. 6. Je krijgt je product en ze stempelen je factuur nogmaals. 7. Je kunt weer verder...
- De Zuid Amerikaanse tijd gelukkig niet kan tippen aan de Afrikaanse tijd, hier komen ze maar 30 minuten te laat op een afspraak.
- Ook in Peru het wisselgeld een probleem is, maar het stukken beter geregeld is als in Ecuador
- Het beter is om ook in Peru soms twee keer te kijken voor je een bar binnen stapt, anders je nog eens voor verrassingen kan komen te staan.
- Twee maanden reizen aardig sporen aanbrengt op je kleding.
- Nachtbussen me steeds beter bevallen.
- Reizen aardig wat littekens oplevert, ik blij ben mijn EHBO kit...Haha! Dit misschien ook te maken heeft met mijn bijnaam dan wel het sterrenbeeld tweeling. Kort gezegd, ik soms een tikkeltje onhandig ben.

  • 15 Augustus 2011 - 20:15

    S@nder:

    Ziet er weer perfect uit je fotos en je verhaal.
    Top Man.
    Wij drinken wel gin tonic op je tijdens lowlands. Tot skypes

    See ya.

    S@nder

  • 15 Augustus 2011 - 20:52

    Pap En Mam :

    Ha jongen ,
    Onvoorstelbaar wat een mooie wereld!
    De foto met jou in de woestijn geweldig!
    We lezen dat je het enorm naar je zin hebt, geniet jongen!
    Je ziet er goed uit met die kilootjes minder.
    Veel plezier,wij houden van jou!
    xxxxx pap en mam

  • 15 Augustus 2011 - 22:54

    Marleen:

    Hey Thijs,

    Wat een mooi verhaal weer..en die foto's...zucht!! Bijna jammer dat ik niet durf te vliegen. Zorg goed voor jezelf en geniet van de verdere bestemmingen.

    Groeten Marleen

  • 16 Augustus 2011 - 06:35

    Edith:

    He Thijs,

    Wat een leuk verhaal weer en supergave foto's (die van jou in de woestijn is idd geweldig!).
    Geniet en nog even van Peru en dan op naar Colombia voor je reis met Koos....heul veul plezier!

    Liefs Edith

  • 16 Augustus 2011 - 09:06

    Rien:

    Geweldige foto's en mooi verslag geniet van je verdere trip succes en een mooie tijd toegewenst Rien en Margot.

  • 16 Augustus 2011 - 11:41

    Angelo:

    Thijs suoer mooie foto's en een heel mooi verslag ga zo door. nog heel plezier met de verder reis

  • 16 Augustus 2011 - 12:16

    Jules En Els Van Der:

    Hoi lieve Thijs
    Zo te horen gaar het goed met jou.
    Jules en ik hebben weer genoten van je verdere reisverslag.
    geweldig wat schrijf je mooi.
    de emotie die er bij hoort voel je.Een fijne tijd verder.
    Lieve groeten van Jules en Els

  • 16 Augustus 2011 - 14:15

    Fam Toonen:

    Hey Thijs,

    Is echt weer super om te lezen en te zien hoe het met je gaat! Helemaal jaloers! Vind het nog steeds raar dat je aan de andere kant van de wereld Merel tegenkomt. Geniet er van en zorg dat je op tijd rust... en het weer ziet er daar ook beter uit dan hier!

    Groetjes uit Westerbeek
    Frans, Moniek en Esmee

  • 16 Augustus 2011 - 16:27

    Broeder Jan:

    Ziet er goed uit !
    geniet d'r nog van wa !!

  • 16 Augustus 2011 - 17:38

    Walter:

    nooit geweten dat je zo goed was in verhalen op te schrijven echt geweldig wat je zo allemaal beleefd en meemaakt. de foto's zijn echt super vet!

    het is echt genieten voor je!

  • 16 Augustus 2011 - 19:07

    Nieko:

    thys jongje,gaat je zeker goed af daar man!dat zou mijn niet gebeuren dak ziek wordt van rauwe vis,haha!mooi man dat je het goed hebt,erg vet dat je een maand met koos daar kan rond trekken!komt goed man hou je taai,ik drink zelf wel je bier op met mijn feest haha,enne had je niet beter standje 69 met da vrouwtje kunnen doen in plaats van laguna69?nou jah een berg is ook leuk!mzzl!!!

  • 16 Augustus 2011 - 20:37

    Jans:

    Thijsje wat een schitterende verhalen en foto´s alweer! WAUW! En wat ben je een sexysurfdude! Knap man dat je de stopmetrookkilootjes eraf hebt gekregen! Ik doe ook een nieuwe poging om de overtollige kilootjes kwijt te raken, dus voor mij dit jaar Gin Tonic met Lowlands;)
    Hele dikke kus ook namens JW,
    Jans

  • 16 Augustus 2011 - 20:58

    Monique:

    Mooie foto's weer! Die duik in het diepe is echt geweldig!
    Blijf vooral genieten en eet maar ff geen rauwe dooie beesten ;-) Ieuw...

  • 17 Augustus 2011 - 14:54

    Mike:

    ha die thijs,
    vandaag heb ik je reis verslagen eens rustig gelezen en je foto met veel plezier bekeken. kortom geweldig.
    ik vind het echt mooi en gedurfd dat je aan zo'n avontuur bent begonnen.
    ik lees dat je het ook echt goed naar je zin hebt en dat zegt veel.
    dit pakken ze je niet meer af jongen,super. ik wens je nog veel plezier toe en een goede reis verder.
    groetjes mike en natuurlijk ook van wendy, evy en lara

  • 18 Augustus 2011 - 16:55

    Hans M :

    Super Thijs , enjoy it! . bij ewals alles goed kids weer naar school, 3 weken zwitserland veel mooie 'hikes'gemaakt
    gr hans

  • 18 Augustus 2011 - 18:55

    Twan En Wil:

    Wow Thijs, wat klinkt dat super en wat een prachtige foto's.. hier moeten we niet te veel naar kijken, want dan begint t te kriebelen ;-)
    Maar, geniet van Maccu Pichu, ben benieuwd wat je belevingen daar gaan zijn!
    Tot skype weer eens?
    Groetjes Twan en Wil

    PS: We zijn benieuwd wat er in die bar gebeurde :-)

  • 21 Augustus 2011 - 17:04

    Lineke:

    Hey Thijs.

    Klinkt goed allemaal en mooie foto's!
    Leuk om je verhalen te lezen.
    Veel plezier in Colombia,

    Groetjes, xxx lien.

  • 22 Augustus 2011 - 09:19

    Zus:

    He lieve broer,

    Wat een geweldig verslag weer en die foto's!!!!!!!!!! Echt heel gaaf!! Je ziet dr goed uit!!!
    Binnenkort weer skypen?!?!?!

    Kusssssssssssssssss uit Uganda

  • 22 Augustus 2011 - 13:21

    Stefan En Gitta:

    Hey Tieske,
    Mooi verhaal weer. Heerlijk om te lezen dat het super gaat/is!
    Betreffende de kilotjes; ik moet er nu ook ECHT aan gaan werken, misschien ook maar eens op reis gaan :)
    Geniet en groeten, Fam. van Driel

  • 05 September 2011 - 18:23

    Willow:

    Gaaf gaaf gaaf! Geweldige foto's ook! Staat je goed zo'n surfboard! :-)

  • 08 September 2011 - 08:23

    Jeanet:

    Wow.............

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Welkom op mijn Profiel pagina! Na een geweldige reis van 11 maanden door Zuid Amerika in 2011 - 2012, en een aantal prachtige backpack vakanties (Eurotrip, Mexico, Thailand & Uganda) gaat dit mijn eerste lange reis worden met mijn Guapa Maricarmen :) We hebben er erg veel zin in! Lijkt je het leuk om ons te volgen, laat dan je mailadres achter in de mailing list.

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 66552

Voorgaande reizen:

12 Mei 2013 - 09 Augustus 2013

La Prueba, Una Vida Juntos :)

16 Juni 2011 - 09 Mei 2012

Viviendo mi Sueño en América del Sur

Landen bezocht: