Adios Ecuador & Bienvenido Peru - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Thijs Beckers - WaarBenJij.nu Adios Ecuador & Bienvenido Peru - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Thijs Beckers - WaarBenJij.nu

Adios Ecuador & Bienvenido Peru

Door: ReismetThijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

30 Juli 2011 | Peru, Huanchaco

Hola Amigas Y Amigos

Heb zo hier en daar vernomen dat iedereen de vierdaagsefeesten heeft overleefd. Ze erg geslaagd waren. Iedereen weer heelhuids uit de strijd is gekomen. Mike en Cor de vierdaagse hebben uitgelopen. Er een kleine van den Elzen is geboren. Ons Hetty weer op gelijke hoogte leeft als ik. Kortom een hoop gebeurd in tweeenhalve week, zo ook hier aan deze kant van de aardbol. Hopelijk ga ik jullie weer met onderstaand verhaal vermaken, veel leesplezier!

Na afscheid te hebben genomen van Gordon in Quito ben ik samen met Coco naar Puerto Lopez vertrokken. Na een nachtbus, s’ochtends aangekomen en een klein dutje gedaan in onze cabana. S’middags met een soort van Tuk Tuk naar een heerlijk strandje geweest. Daar de eerste duik in zee genomen: Bienvenido Pacific Ocean genomen! De volgende dag zijn we op deze zelfde Oceaan Bultrugwalvissen gaan spotten, wat een enorme grote en mooie beesten. Zelfs een salto gezien, Echt geweldig!De bultrugwalvissen zijn vanaf half juni t/m oktober te vinden in de warme wateren in Ecuador. Hier paren ze om vervolgens terugtekeren naar Antartica. Naast het walvis spotten, bevatte de toer ook een wandeling een snorkeltochtje op en rond Isla la Plata. Na deze geweldige dag heb ik s’avonds afscheid genomen van Coco om zelf door te reizen naar Montanita. Montanita is het surf en party paradijs van Ecuador. Hier lekker op stap geweest en natuurlijk een surf cursusje genomen. Een zware, maar erg leuke sport die ik zeker vaker ga beoefenen.

Vanuit Montanita ben ik naar Cuenca vetrokken, een kleine 9 uurtjes bussen. S’avonds een hostel gezocht en lekker gegeten en gedronken in een klein barretje. De volgende dag in Cuenca een dagje sightseeing gedaan. Naast Quito de meest bekende koloniale stad in Ecuador. Prachtige kerken en gebouwen, als je er rond loopt waan je jezelf in een Spaanse stad als Madrid. De volgende morgen mijn spullen gepakt en vertrokken naar Vilcabamba. Na 4 uurtjes reizen aangekomen in een paradijs, wat een prachtig hostel. Voor een kleine impressie: http://www.izhcayluma.com/ Dit is het mooiste en beste hostel wat ik in Ecuador heb gehad, alles was top geregeld. Naast het genieten van de omgeving (hiken en relaxen), ben ik een dag wezen paardrijden. Wat leuk is dat zeg! Het was mijn eerste keer en 6 uur lang van draf naar galop, van galop naar draf, enz.

Na 5,5 week Ecuador, kan ik zeggen dat ik het erg naar mijn zin heb gehad. Veel gezien, veel mensen ontmoet, sportief maar ook relaxed bezig geweest en natuurlijk volop genoten van het feit dat mijn reis begonnen is. Ik zet mezelf regelmatig met beiden voeten op de grond om te beseffen dat ik een gelukkig mens ben om dit te mogen doen. Me Gusto Ecuador y

....... Eindelijk was het dan zover, 25 juli 2011 mijn eerste grensoversteek buiten Europa over land. Hoe vet! Het officeele gedeelte stelde eigenlijk niks voor, maar toch was het voor mij persoonlijk iets heel speciaals. Na de oversteek nog een kleine 10 uur gereisd en uiteindelijk moe maar voldaan aangekomen in Chachapoyas. Na een hapje, drankje en kappertje gelijk een 4 daagse trekking geboekt.
De volgende dag vertrokken met 4 anderen en onze gids. 4 Leuke dagen gehad, trekking stond met name in het teken van de ruines omtrend the Chachapoyas (wat staat voor mensen/vechters van het Cloud Forest) We zijn de volgende sites afgegaan, Karzjia, Pirkuilla, Lanchi en ten slotte Kuelap. Kuelap is de best bewaarde ruine uit deze tijd. De Chachapoyas mensen hebben circa 1000 jaar in het de stad Kuelap geleefd. Ze zijn uiteindelijk verslagen door de Inca’s.
Na de toer gelijk mijn spullen gepakt en in de nachtbus naar Trujillo gestapt.Ben deze morgen in Huanchaco gearriveerd. Dit is een klein plaatsje aan de kust net onder de stad Trujillo. Daar het surfen in Ecuador zo goed is bevallen, heb ik me voor morgen een tweede surf cursus kado gedaan.

Tot slot nog een nieuwtje op het front van mijn route. Ik ga mijn route aanpassen, in plaats van naar het zuiden te reizen vlieg ik 30 augustus vanuit Cuzco naar Cali (Colombia) . Ik ga namelijk 1 maand samen met Koos door Colombia reizen. We hebben dit vandaag via Skype geregeld. @ Koos, top kerel, vind dit echt super leuk!

Diegene die lekker op vakantie is of nog op vakantie gaat, heel veel plezier. Buenos Viajes! Verder alle Lowlands gangers, heel veel plezier en niet teveel foute woordgrapjes he.....haha! Hedde gullie ook gin tonic? Muchas Fiestas!

Adios Amigas Y Amigos!
Saludos Thijs

Wist je dat:
Ecuador
- Het hebben van wisselgeld voor 20 Dollar erder een uitzondering is dan een standaard.
- Dat kroegen en discotheken op zondag gesloten zijn.
- Je edele delen niet standaard getraind zijn voor paardrijden.....Auw auw!
- Isla de plata (Het zilveren eiland) haar naam te danken heeft aan de vogelpoep op de rotsen.
- Dat je echt overal op de bus kan stappen, dit voor mij erg handig zou zijn in Nederland
- Het goedkoopste Hostel me 3 dollar voor een hele nacht heeft gekost, hier ook mijn sleepingbag en kussensloop heb gebruikt
- Een knipbeurtje 1,50 dollar kost
- Flyers niet altijd de waarheid spreken.... Fiesta, grande! Bla bla .. Blijkt het een hippie feestje met 16 man te zijn
- Chica’s graag met mij dansen, ik daar doorgaans graag gebruik van maak
- Het leven van een reiziger niet over rozen gaat, maar zeker de moeite waard is.
- Mijn eerste mismomentje heb gehad, dit tijdens de vierdaagseweek was.
- Ze hier alles letterlijk verklaren, Hot – Dog = Perro Caliente wat niet meer betekent dan een hete/warme hond
- Ze een speciale uitgang hebben voor dronken mensen, ik deze nog niet heb hoeven nemen
Peru
- Ze hier koeien langs de kant van de weg slachten.
- Het peruaans eten erg lekker is.
- Iemand in Peru blij is met een Ecodoriaanse hoed..... Ik deze in de taxi vergeten ben! Gr#f@*!
- Het spaans nog steeds niet echt van de grond komt. Het oefenen er te vaak bij inschiet.... Muchos genietos aqui!

  • 31 Juli 2011 - 05:52

    Willow:

    Super weer om te lezen! En wat een rare vogels! Haha. Geniet van alles daar! Maar zo te lezen doe je dat volop. Ik vertrek lekker naar Portugal vanmiddag, ook fijn.

    Liefs,
    Willow

    Ps. Tienes que estudiar y hablar mas Espanol! Buen suerte!

  • 31 Juli 2011 - 08:45

    Koos:

    Gaaf man! enne.. ik zie je over een maandje :-) Gezellig!

  • 31 Juli 2011 - 10:19

    Sander:

    Heej Thijsco.

    Leuk je verhalen weer te hebben gelezen. Je vermaakt je prima. Ik had niet anders verwacht.
    Ik zag dat ik je gisteravond gemist had op skype. Erg jammer. Maar als je weer keer tijd hebt dan spreek ik je dan wel.
    Heb gister een kleine update van Koos gehad. Erg vet voor jullie beide. Moet toch wel zeggen dat ik een beetje jaloers op koos werd toen hij het aan het vertellen was........

    Nou geniet ervan.
    Groeten Sander

    P.s. ga je nog Merel nog opzoeken komende tijd?

  • 31 Juli 2011 - 11:36

    Janine, Arjan, Teun:

    Hey neef,

    Jij word goed op de hoogte gehouden daar aan de andere kant van de wereld. We hebben er idd een kleine van den Elzen bij, hij heet Teun. Na ruim anderhalve week de verpleegsters in het ziekenhuis bezig te hebben gehouden is die nu lekker thuis. Ik zal je binnenkort even wat foto's mailen, maar volgens mij heb je hem allang via Facebook gezien .
    Heel veel plezier daar met al je sportieve bezigheden en natuurlijk het feesten niet te vergeten!! Geniet er lekker van en maak veel foto's.

    Groetjes ons

  • 31 Juli 2011 - 12:49

    Fam. Toonen:

    Hey Thijs,

    Wat een druk reisschema heb je! Zo maak je natuurlijk ook wel alles mee wat je graag wil. Ziet er echt super uit daar. En plannen, tja die zijn er om te wijzigen... Wel gezellig om samen met Koos een (nieuw) stuk te reizen! Geniet er nog lekker van.

    Groetjes Frans, Moniek en Esmee

    ps. dat Spaans oefenen is denk ik ook minder belangrijk als ik zie wat je allemaal hebt gedaan en hebt beleefd!

  • 31 Juli 2011 - 18:07

    Pap En Mam :

    Ha jongen,
    Wat ben jij aan het genieten,een mooi verhaal weer met veel belevenissen en mooie foto's.
    Wat leuk dat je met Koos 1 maand gaat rond trekken in Columbia!
    Geniet!
    Dikke kus pap en mam

  • 31 Juli 2011 - 19:39

    Sandra:

    Ha Thijs,

    dat klinkt weer allemaal heel erg gaaf..en door de foto's erbij krijg je een beetje een indruk van wat jij allemaasl mee maakt...
    Ons weekje vakantie aan het lago maggiore zit er helaas al weer op..dus morgen weer an die arbeit..:(
    Heel veel plezier en ik kijk al uit naar e volgende verslag!
    groetjes
    Sandra

  • 31 Juli 2011 - 19:39

    Wendy & Emelia:

    He Thijs! Leuk je op deze wijze te volgen! Wat heb je al veel beleefd.
    We lezen met veel plezier je avonturen mee!
    Groetjes!

  • 01 Augustus 2011 - 07:02

    Jeanet:

    Ha die Thijs! Oeeeh, ik voel de spierpijn die jij moet hebben gevoeld na je paardrij avontuur door je verhaal heen! :) Mooie pinguins hebben ze daar, daar lijken ze tenminste op!
    Dat hostel is trouwens echt niet normaal, wat koste dat? 90 Dollar per nacht? ;)
    Thijs, het klinkt echt vet wat je allemaal mee maakt! Goed dat je jezelf af en toe even knijpt om te beseffen dat je moet genieten, it works!
    IK kijk uit naar je volgende avonturen!
    Dikke kus!

  • 01 Augustus 2011 - 07:34

    Kees:

    Thijsco!

    Klinkt goed allemaal man! Mooie foto's ook! Wat een uitzichten...

    Je moet wel werken aan je wis-je-dat-jes... Tuurlijk weet hier iedereen dat de chica's graag met jou dansen!

    Hoe stoer dat Koos straks die kant op komt! Samen door Colombia, hoe goed! He en dak niks heur hé!

    Viel spass buddy!

  • 01 Augustus 2011 - 12:25

    Hetty:

    He Bro,

    Wat een geweldige verhalen!! Klinkt super!!! Ik hoop je snel weer ff te spreken. Long time...mis je! Kussss zusss

  • 01 Augustus 2011 - 17:28

    Siets:

    Thijsssie!!

    GEWELDIG dat je in Izcayluma gezeten hebt.. heerlijk paradijsje he!! En ik heb de vierdaagse feesten meegemaakt maar stop dat 'mis'-momentje maar gauw weg want reizen is VEEL VETTER EN TOFFER! Geniet van Peru en in Cusco... naar Hostel Yamanya.. HET BESTE ;)

    DISFRUTES Y HASTA LUEGO!

    Beso desde Venray

  • 01 Augustus 2011 - 19:49

    Sebas:

    He draak,

    Ik heb het de afgelopen weken veel te druk gehad om jou verhalen te lezen. Nu ik ze allemaal lees, snap ik dat je het daar super naar je zin hebt !
    Je zult nog wel meer mismomentjes krijgen, maar denk maar dat jij lekker aan rondreizen bent en een geweldige ervaring opdoet en wij in het regenachtige NL !
    Veel plezier weer en ik ben benieuwd naar je volgende reisverslag.
    p.s. als je het een beetje helpt om het mismomentje te vergeten, wij zijn ook niet bij de 4-daagse feesten geweest......

    Houdoe

    Gr. Sebas

  • 02 Augustus 2011 - 12:20

    Bianca:

    Eej Thijs,

    Godver wat is dit gaaf zeg! Geniet maar, dit doe je niet elk jaar!!
    Mijn voeten zijn ook blauw als ze koud zijn, kon je ze geen sokjes geven?
    De eerste alweer terug van vakantie hier bij de Rooy.
    Nog een kleine 3 weken en dan heb ik nog een weekje, mits het zonneke onderhad eens gaat schijnen… (doet ie nu al) maar wel voor langere tijd dan…
    Liefs, x Biankske

  • 04 Augustus 2011 - 16:40

    Merel:

    Thijs! Haha wat een avonturen, klinkt weer geweldig. Zoals beloof zal ik even mijn planning, voor zover ik hem heb, aan je geven. Ik ga dit weekend voor 3 dagen naar Lake Titikaka in Puno daarna ben ik weer de hele week in Cuzco dus van 08/08-14/08 want wil dat weekend er op naar Arequipa gaan, maar ben er nog niet zeker van!! Voor de rest worden het alleen maar dagtripjes vanuit Cuzco, ik heb namelijk onderhand alles al gezien hier haha. Laat het me weten wanneer je in Cuzco bent! Het zou leuk zijn om nog een keertje een avondje op zijn Brabants-Westerbeeks in Cuzco te stappen! De 16 augustus vlieg ik smiddags al naar Lima, dus be on time!! Geniet van alles om je heen! Liefs Merel

  • 05 Augustus 2011 - 12:37

    Vera:

    Hola, como esta? Un mensaje de practicar su espanol, y un poco a mi mismo ;-) para mi vacaciones en Espana fue mas rapido (10 dias).
    Me gusta leer su historia y su foto se ven fantasticos, realemente super cool! Bueno viaje y disfrutar!
    Hasta luego, beso

  • 12 Augustus 2011 - 03:12

    Luci:

    Ha Thijs!
    Geen idee of je me nog (her)kent, maar ik wil bij deze toch een berichtje achterlaten op je site.
    Why? Tijdens mijn taalreis in San Diego zat ik in de klas bij een jongen uit Peru! Hij heeft me heel veel over Peru verteld, en lekker gemaakt natuurlijk. Ik hoop Peru once in my lifetime nog eens te kunnen bezoeken.
    Nu ik lees dat jij op dit moment daar bent, ben ik erg benieuwd hoe jij Peru als foreigner ervaart! Ik ga je vanaf nu volgen!
    Geniet ervan, maar wees ook voorzichtig!
    Luci

  • 15 Augustus 2011 - 14:49

    Francien Gielen:

    wat zijn wij als mens toch maar een heel klein onnozzel wezen vind je niet?
    al dat moois over heel de wereld is gewoon onvoorstelbaar dat zo iets bestaat ook onze ervaring weer in zwitserland en oostenrijk
    liefs uit Venray

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Welkom op mijn Profiel pagina! Na een geweldige reis van 11 maanden door Zuid Amerika in 2011 - 2012, en een aantal prachtige backpack vakanties (Eurotrip, Mexico, Thailand & Uganda) gaat dit mijn eerste lange reis worden met mijn Guapa Maricarmen :) We hebben er erg veel zin in! Lijkt je het leuk om ons te volgen, laat dan je mailadres achter in de mailing list.

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 66549

Voorgaande reizen:

12 Mei 2013 - 09 Augustus 2013

La Prueba, Una Vida Juntos :)

16 Juni 2011 - 09 Mei 2012

Viviendo mi Sueño en América del Sur

Landen bezocht: