Fiestas & Montañismo - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Thijs Beckers - WaarBenJij.nu Fiestas & Montañismo - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Thijs Beckers - WaarBenJij.nu

Fiestas & Montañismo

Door: ReismetThijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

13 Juli 2011 | Ecuador, Latacunga

Hola Amigas Y Amigos


Moe en voldaan zit ik met een heerlijk drankje naar jullie te schrijven. Ben afgelopen nacht om half één begonnen met het beklimmen van de Cotopaxi, het was een barre maar geweldige tocht. Helaas zat voor ons het weer niet mee, waardoor we tot 5700 meter zijn gekomen en dus net niet de top van 5897 meter hebben gehaald. De sneeuw, hagel en de harde wind hebben voor teveel vertraging gezorgd. Je moet namelijk uiterlijk om 8 uur s’morgens aan de top zijn anders wordt de afdaling te gevaarlijk. Uiteindelijk zijn we om half 11 teruggekeerd in de Refugio op 4810 meter. Vind het jammer, maar tegen de natuur kan ik helaas niet op. Onze gids Julian, heeft ons wel bevestigd dat we de top bij goed weer hadden kunnen bereiken. Dus deze gaat op het lijstje been there done that......

Voordat ik verder ga met mijn verhaal, wil ik jullie bedanken voor de leuke reacties op mijn vorige reisverslag. Vind het leuk om jullie met mijn verhalen te laten meereizen. Wil je wat meer weten, stuur me gewoon even een mailtje.

Nu even terug naar de afgelopen twee weken,
Vanuit het mooie La Esperanza ben ik naar Banos vertrokken. Banos is een toeristich plaatsje gelegen in midden van Ecuador en staat bekend om haar hot springs. Hier werkelijk een top tijd gehad; heel veel leuke mensen ontmoet, Fiesta Fiesta en nog eens Fiesta, Salsapasjes, perziklikeurtjes in de nacht, cultuuruitwisseling, boekje met kookkwaliteiten opengetrokken, veel gelachen en proberen mijn spaans te verbeteren in de kroeg.
Verder 2 dagen spaanse les gevolgd, La Ruta de las Cassadas gefietst tot Mera ( circa 50 Km) en een dag wezen Canyoningen (abseilen van watervallen)

Na 6 dagen, studeren, stappen en sporten ben ik samen met Gordon (Schot), Concetta (Italiaanse) en Paula (Engelse) naar Latacunga vertrokken. Van hieruit zijn we afgereisd richting de Quilotoa Loop voor een trekking van 3 dagen. In totaal circa 5 uur per dag gewandeld en geklommen met als eindbestemming Laguna Quilotoa, een kristalblauw meer, super mooi. De lokale bevolking gelooft dat dit meer geen bodem heeft en oneindig diep is. Volgens wetenschappers zou het meer circa 250 meter diep zijn.
Naast de schoonheid van de trekking, diende deze ook als hoogte training voor de Cotopaxi. Het is namelijk erg belangrijk om te acclimatiseren, dit om hoogteziektes te voorkomen. Na terugkomst lekker met z’n vieren een dagje gerelaxed om vervolgens richting Parc Cotopaxi te gaan. Hier nog een dagje gewandeld en toen was het zover..... Op naar de Refugio.....

Aankomende weken staan in het teken van het spaans onder de knie krijgen. Heb hier de laatste week weinig aangedaan, i.v.m. al mijn sportieve activiteiten. Wil het echt beter spreken, zo mooi als je met de mensen kan communiceren. Verwacht over circa twee weken in Peru te zijn, dan horen jullie weer van mij.

Het gaat jullie allemaal goed! Geniet!
Voor diegene die volgende week naar de zomerfeesten/vierdaagsefeesten gaat, heel heel veel plezier, ga dit zeker missen! Maar drink er minimaal eentje op mij!

Adios Y Muchos Suerte

Thijs!

Wist je dat:
- Mijn barre klimtocht met tot een hoger niveau heeft gebracht als de hoogste berg in Europa.
- In de lokale restaurants je in de keuken mag afrekenen
- Het ophalen van een dikke klodder hier zonder schaamte gaat om deze vervolgens met nog minder schaamte op de grond neer te leggen.
- Ze hier Gele taxi’s hebben
- Dat men Geitenmelk rechtstreeks van de geit op straat verkoopt
- Er geen gebrek bestaat en eten en drinken in de Bus. Wanneer de Bus ergens stopt stapt er altijd wel iemand in die iets probeert te verkopen.
- Sommige matrassen echt aan vervanging toe zijn
- De slechtst geklede toerist toch zeker de Amerikaan is
- De variaiteit van de Ecodoriaanse keuken niet heel groot is; rijst, friet, salade met kip of rijst, friet, salade met (varkens/rund vlees) of rijst friet, salade met vis. Ik daarom regelmatig een europeese keuken aandoe of mijn eigen recepten boekje open trek.

  • 13 Juli 2011 - 18:44

    Willemijn:

    Leuk om te lezen weer! En toch gaaf dat je de top bijna bereikt hebt ;-) Die foto ziet er inderdaad heftig uit in de sneeuw! Ik zal zeker een paar biertjes op je drinken met de zomerfeesten en ben benieuwd of je volgende verhaal in het Spaans geschreven is. :-)

    Groetjes,
    Willemijn

    PS. Ik vind de Ecodoriaanse keus nog vrij uitgebreid! Zolang het hostelhuisdier maar niet op het menu staat.

  • 13 Juli 2011 - 19:00

    Linda:

    Weer helemaal top! Wat een bikkel :-). Je bent volop aan het genieten en dat is erg leuk om te lezen. Tot het volgende verhaal!

    Liefs xx

  • 13 Juli 2011 - 20:59

    Jules:

    Ziet er goed uit Thijs, we zulle er volgende week een paar op je drinken!

  • 13 Juli 2011 - 21:13

    Pap En Mam :

    Over een lekker bed...momenteel slaapt Laura in jouw bed ze slaapt een gat in de dag omdat het zo een lekker bed is,uh..jaloers.
    Oh.. Thijs ik krijg het er koud van,wat een barre tocht!
    Knap wat je allemaal onderneemt!
    We wensen jou met de mensen die je op je pad tegen komt heel veel plezier en geniet.
    Lieve groet xx pap en mam

  • 13 Juli 2011 - 21:35

    Koen K.:

    Thijs, jongen. Trekking, Refugio, kratermeren.... Ik krijg spontaan zin om een flinke bergwandeling te maken!

    Gave plekken ben je al geweest, geniet er nog van en dat Spaans komt vanzelf wel. Vind je het erg als ik 2 BIERTJES voor je drink met de vierdaagse ;)? Het weer wordt overigens vergelijkbaar met de Cotopaxi, dus daar mis je niks aan...

    Geniet maar mooi verder daar!

  • 14 Juli 2011 - 07:20

    Bianca:

    Eej Thijs,
    Goh, petje af hoor…. Ik word al moe als ik er aan denk.

    Dat Spaans komt wel, alles op zijn tijd, voordat jij in Nederland bent spreek jij het vloeiend.

    Maar een prachtige omgeving, snap best dat je er aan bent begonnen.

    4 dagen voor je gedronken, maar dat heb je al gelezen op de privé mail :)

    Que se diviertan!

    Adios
    saludos Bianca

  • 14 Juli 2011 - 07:39

    Sanne:

    Hej Thijs!

    Dikke prima daar in het prachtige Ecuador. Maar al dat vermoeiende gedoe zoals hiken, fietsen en voetballen mis ik helemaal niet ;)
    Fijne reis naar Peru en vind je het erg als we meerdere biertjes drinken tijdens de zomerfeesten?
    Liefs Sanne

  • 14 Juli 2011 - 08:21

    Jeanet:

    Hola Thijsio!
    Die laatste foto is echt prachtig, begrijp meteen waarom de top er niet helemaal in zat! Brrrr! Wat een tocht moet dat zijn geweest! En wat denk je dan, als je loopt te vechten tegen sneeuw en hagel? Gewoon doorgaan? Pff petje af hoor!
    Jaja, die zomerfeesten, daar ga ik ook nog een dagje van meepakken (Willow, hoor je dat?!)! Ik zal er vrijdags een paar drinken met jou in mn gedachten! :) Enjoy Thijs, maar dat zit wel goed geloof ik!
    Kus

  • 14 Juli 2011 - 08:33

    Koos:

    Goeie hoed ook!
    Spreek je snel jongen.

  • 14 Juli 2011 - 09:33

    Fam. Toonen:

    Hey Thijs,

    Echt super, in de sneeuw richting de top!! Jammer dat je niet tot bovenaan mocht klimmen maar ik vind dit ook al super stoer! Foto's zien er mooi uit. Vooral de avondwinkel is lache...
    Dat spaans leren 's avonds in de kroeg gaat vast prima, met een biertje op lijkt alles beter te gaan ;)

    Geniet er lekker van!

    Groetjes Frans, Moniek en Esmee

  • 14 Juli 2011 - 10:48

    Wendy Vd Berg:

    Ha Thijs,

    Jeetje man!! Kei goed die berg en die sneeuw....
    Geniet ervan, het is leuk om je verhalen te lezen. gezellig ook dat je wat mede reizigers hebt.

    Gr. Wendy

  • 14 Juli 2011 - 12:22

    Francien Gielen:

    kei gaaf al die mooie belevenissen, foto's.ik reis echt met je mee
    het huis dier lijkt wel ja ha,ha, ha,
    dikke kus Francien en Toon

  • 14 Juli 2011 - 19:37

    Jw En Jans:

    oooooh Thijs er zit hier een stik jaloerse achter de laptop en eentje die de Stunnisse Loop veel beter vindt bevallen dan de Quilotoa Loop ;) hihi. Gave foto's en verhalen! We hebben je aangemeld op Skype net, dus laat ff van je horen als je online bent!
    Hele dikke knuffel en kus vanuit het regenachtige Stunnis!

  • 15 Juli 2011 - 10:27

    S@nder:

    Heej Sneeuwman hoe gaat ie?
    Zie ik hier een potentiele aanvulling op ons klimgroepje?
    Have Fun
    S@nder

  • 15 Juli 2011 - 17:01

    Rien Lange:

    Hoi Thijs prachtige foto's en respect voor je doorzettingsvermogen maar een vraag heb ik nog was dat het lievelingsdier van het hotel of was het een zelfportet,succes met je verdere trip!!!!!!!

  • 16 Juli 2011 - 16:19

    Stefan En Maartje:

    Hoi Thijs,

    Wij zijn jaloers op jouw mooie reis en foto's. Een goed begin is het halve werk, dus dat belooft nog heel veel moois.
    De zomerfeesten zal je zeker niet missen, want de weersvooruitzichten zijn niet echt best.

    Groetjes Stefan en Maartje

  • 17 Juli 2011 - 21:14

    Merel:

    Leuk verhaal weer! Ik wou dat ik mijn verhalen zo kort kon houden haha, maar ze zijn elke keer oneindig lang. Ik ben echt hartstikke jaloers op je want sinds dat ik hier ben en dingen heb bezocht wil ik ook reizen ipv vrijwilligerswerk. Wachten op volgend jaar maar! Je verhalen en dingen die je ziet lijken vrij veel op de dingen die ik hier zie, leuk! Weet wel dat als Peru in de finale zit, je er net niet bij bent en het niet mee kan vieren, mochten ze winnen! Maar zodra je in Cuczo bent, meteen mailen! Ik vertrek ongeveer de 15e, is dat haalbaar? Heb al veel leuke barretjes die je even moet zien! X

  • 18 Juli 2011 - 08:16

    Hetty:

    He lieverd,

    Klinkt goed!! Wat heerlijk allemaal! Ik mis je wel een beetje hoor!
    Ik ben inmiddels weer geland in UG. We skypen snel!!
    Love u!

    Kusssss Hetty

  • 20 Juli 2011 - 08:56

    Monique:

    Weer erg leuk om te lezen allemaal! En respect voor je dat je uberhaupt aan die klim bent begonnen!!
    Wil je aub dat varkentje naar me opsturen, wat een schatje!!

  • 26 Juli 2011 - 10:49

    Stefan En Gitta:

    Thijsje,
    Kerel wat een mooie verhalen allemaal. Heerlijk lekker genieten joh! Suc6 met je spaans en tot snel.
    PS Dat klodderen: Hedde gei da ok probeert ;-)
    Gruessen, Stefan en Gitta

  • 21 Januari 2012 - 21:56

    Siets:

    Gewoon ff jouw foto's zitten bekijken en ineens zag ik daar llullullama in Isinlivi voorbijkomen.. je kent het wel.. En dankzij jou MIS IK BANOS WEER! Bedankt wah ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Welkom op mijn Profiel pagina! Na een geweldige reis van 11 maanden door Zuid Amerika in 2011 - 2012, en een aantal prachtige backpack vakanties (Eurotrip, Mexico, Thailand & Uganda) gaat dit mijn eerste lange reis worden met mijn Guapa Maricarmen :) We hebben er erg veel zin in! Lijkt je het leuk om ons te volgen, laat dan je mailadres achter in de mailing list.

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 66543

Voorgaande reizen:

12 Mei 2013 - 09 Augustus 2013

La Prueba, Una Vida Juntos :)

16 Juni 2011 - 09 Mei 2012

Viviendo mi Sueño en América del Sur

Landen bezocht: