Ciudades, Cataratas y la Naturaleza de Pantanal! - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Thijs Beckers - WaarBenJij.nu Ciudades, Cataratas y la Naturaleza de Pantanal! - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Thijs Beckers - WaarBenJij.nu

Ciudades, Cataratas y la Naturaleza de Pantanal!

Blijf op de hoogte en volg Thijs

24 Juli 2013 | Brazilië, São Paulo

Hola Amigas Y Amigos,

Hoe is het met jullie? Lekker vakantie aan het houden? De vierdaagse / zomerfeesten overleefd? Heb gehoord dat het TOP was, lekker weertje, biertje BBQ-tje, zwembadje/waalstrandje en met de korte broek de stad in! Lekker, we zijn jaloers! Wat het weer betreft zitten jullie er namelijk iets beter bij dan wij. Tot op heden hebben we namelijk nog maar twee keer onze zwemkleding uit de tas gehaald. Hopelijk komt hier de aankomende week verandering in (lees, duim met ons mee) als we de mooie stranden rond Rio gaan bezoeken. Maar ondanks het mindere weer hebben we een toptijd gehad in Uruguay, Argentinië en Brazilië.

Vanaf hier nemen we jullie even mee naar de afgelopen twee en halve week. Vanuit Buenos Aires zijn we, na een vertraging van 5 uur, met de Boot Rio de La Plata overgestoken naar Colonia de Sacremento, Uruguay. Colonia de Sacremento is een oud vestigingsstadje wat in het verleden vele malen van eigenaren is gewisseld, met name tussen Spanje en Portugal. Het stadje werdt o.a. gebruikt om goederen naar Buenos Aires te smokkelen. Na twee nachtjes zijn we doorgereisd naar de hoofdstad van Uruguay, Montivideo. Een erg mooie,relaxte en aangename stad. In Montevideo wonen 1,6 miljoen mensen, wat gelijk is aan de helft van het totale aantal inwoners van het land. We hebben twee dagen door de stad geslenterd, musea bezocht, heerlijk gegeten en genoten van de goede sfeer. Gezien het geen weer was voor de stranden van Uruguay (te zuidelijk) zijn we na 3 nachten Montevideo aan onze langste reis tot dusver begonnen, in totaal 32 uur onderweg geweest naar de Iguaçu watervallen. Nachtbus naar Salto - Relaxen in thermaal baden van Salto (meepakkertje), Grensovertocht per boot - Stadswandeling Concordio (lees tijd doden) - Nachtbus naar Iguaçu.

En toen waren we er! Wauw wat een geweldig natuurwonder! Ruim 270 watervallen! Erg indrukwekkend! Zoveel water, een vervroegd wist je datje..... Er bij hoge waterstanden 6500 kubieke meter per seconde naar beneden komt denderen. De eerste dag zijn we naar de Braziliaanse zijde geweest en de tweede dag naar de Argentijnse. Helaas was het mooiste deel van de Argentijnse zijde afgesloten i.v.m. (overstroom)beschadiging van de looppaden. Maar beide zijden zijn geweldig en erg verschillend van elkaar, dus bij een bezoek aan de watervallen zeker beide kanten bezoeken. Vanuit de Iguaçu watervallen zijn we doorgereisd naar Bonito. Een heerlijk plaatsje waar vele Brazilianen komen om vakantie te vieren. Helder blauwe rivieren, waterparken, heerlijk eten en ideale vertrekpunt voor een Pantanal trip. We hebben hier heerlijk 3 dagen gerelaxt, gefietst, grotten bezocht, lekker gezwommen en onze 3 daagse trip naar de Pantanal geregeld....

Wauw! De Pantanal was geweldig! Rode papegaaien, blauwe papegaaien, groene parkieten, Tucans, muggen, capibaras, kaaimannen, heul veul koeien, wurgbomen! Prachtig! Wederom een natuurwonder binnen dit geweldige continent. De Pantanal is het grootste draslandgebied ter wereld. Gedurende de regentijd komt het gebied voor 80 procent onder water te staan, hierdoor heeft het een zeer rijke flora en fauna. We hebben twee nachten op een Fazenda (boerderij) in een hangmat geslapen, eco wandelingen gedaan, paard gereden, vogels gespot, jeepsafari gedaan en gekanood. We waren van plan om 3 of 4 nachten te blijven, maar door het slechte weer hebben we besloten om door te reizen. Het was namelijk erg koud in ons hangmatje en het zag er ook niet naar uit dat het weer snel ging veranderen. Naast dat wij het koud hadden, laten de dieren zich ook bijna niet zien en was het dus niet de moeite waard om langer te blijven, helaas...... Pantanal bedankt en wie weet komen we nog eens terug!

Gistermiddag dus vertrokken en na een lange reis van 23 uur vandaag in Säo Paulo gearriveerd. Säo Paulo is met 22 miljoen inwoners de grootste stad van Brazilië en daarmee tevens de grootste stad van Zuid Amerika. Säo Paulo wordt ook wel beschreven als het kloppende hart en de motor van de Braziliaanse economie.We zijn benieuwd en hopen dat we binnen 1,5 dag een goed beeld van de stad krijgen. Gezien het weer voor de komende dagen, blijven we hier nog maar één nachtje en reizen we overmorgen door naar Paraty en van daaruit naar het prachtige eiland, Ilha Grande. Vervolgens gaan we we richting Rio de Janeiro, waar onze gewelidge reis door Zuid Amerika gaat eindigen. Op 8 Augustus vliegen we beiden terug, Maricarmen naar Barcelona en ik naar Düsseldorf. Ik blijf lekker een weekje in Nederland en ga dan vervolgens naar Barcelona om daar vakantie te vieren met de moeder (komt voor de 1e keer over naar Europa), zus, schoonbroer en nichtje van Maricarmen. Wat onze verdere reisplannen zijn, is nog niet helemaal duidelijk, maar zeer grote kans dat we eind september afreizen naar Azië. To be continued!

Geniet van het heerlijke weertje in Europa en tot over twee weekjes alweer!

Saludos

Maricarmen & Thijs

Wist je dat?
- Wij een biertje hebben gedronken met de Jack van Gelder van Uruguay
- Zijn naam Miguel Angel Tuana
- Hij op WK 1974 verslag heeft uitgebracht van de wedstrijd Nederland – Uruguay
- Wij de Uruguayaanse Asado beter vinden dan de Argentijnse
- Wij denken dat het percentage mate drinkende mensen in Uruguay hoger is dan in Argentinië
- Daar bijna iedereen met een Kalebas en een Thermoskan over straat gaat.
- We in Montevideo bijna zijn overvallen
- Dit gelukkig goed is afgelopen
- Ze in Uruguay een lege flacon op de auto zetten als ze de auto willen verkopen
- Grote Fazendas 25000 tot 30000 koeien hebben
- Ze nog steeds elke dag rijst met bruine bonen eten in Brazilië
- Jullie met al die zon waarschijnlijk een bruiner tintje hebben dan Thijs
- Wij namelijk een beetje pech hebben met het weer.
- Er in de Pantanal geen hoge bomen staan
- Dit door de losse ondergrond komt.
- Wij helaas geen Jaguar en Anaconda hebben gezien
- We heel veel zin hebben in onze laatste twee weekjes!

• 24 Juli 2013 - 07:09

Familie Toonen:

Leuk om weer van jullie te horen/lezen. Wat hebben jullie superveel gedaan in korte tijd! Jammer dat het weer niet helemaal meewerkt maar goed om te horen dat het toch zeker de moeite waard is! Hier is het inderdaad erg warm. Gister een flinke regenbui gehad dus (gelukkig) wel wat afgekoeld. Geniet nog van jullie reis!!
    Groetjes Frans, Moniek, Esmee en Kevin

• 24 Juli 2013 - 08:20

Wil En Twan:

wow wat klinkt dat weer allemaal gaaf!
    en de laatste 2 weekjes alweer... time flies.
    geniet nog van rio en tot in augustus!
    grtz wil en twan

• 24 Juli 2013 - 09:13

S@nder:

Klinkt weer fantastisch Leo,
    Geniet van de laatste weken daar.
    Tot in augustus maat!

S@nder

• 24 Juli 2013 - 09:38

Koen K.:

Hoi Thijs en Maricarmen,

Mooie backpack-verhalen weer en die watervallen lijken me indrukwekkend zeg! Geniet nog even reislustigen!

Groet Koen

• 24 Juli 2013 - 09:57

Kees:

Thijsco!
    Niet stil gezeten zo te lezen. Mooi hoor!
    Geniet nog effe van de laatste weken en Rio, waar de zon toch wel zal schijnen neem ik aan?

Tot snel!

• 24 Juli 2013 - 10:12

Marleen:

Wat een avonturen weer Thijs en Maricarmen! Geniet nog van de laatste weekjes! Groetjes Marleen

• 24 Juli 2013 - 13:02

Jules En Els:

Lieve Thijs en Maricarmen,

wat een geweldig reisverslag.
    Je krijgt het gevoel of je er bij bent.
    Samen nog verder een hele mooie tijd.
    Dat gaat echt wel lukken denken wij.
    Lieve groeten,
    Jules en els.

• 24 Juli 2013 - 17:53

Karin:

Hey Thijs

Leuk om weer je verhaal te lezen! Jammer van het weer maar TOP dat je Iguazu ook gaaf vond!
    Geniet er nog van samen, neem nog een extra capirinha! xx karin

• 25 Juli 2013 - 11:20

Niels Scholten:

Ha Thijs!

Jaloezie hier jongen, veel plezier nog verder!

• 25 Juli 2013 - 11:50

Thijs:

Nou nou, geen zon maar verder kan het niet op lees ik zo! En dan na de vakantie nog op vakantie in spanje om daarna op vakantie naar azie te gaan.... Wij doen hier iets niet goed in Nederland.....

• 25 Juli 2013 - 11:58

Francien Gielen:

mooi al die verhalen doe maar ruig.
    wat gaat de tijd snel nog maar 3 weken en dan al weer andere plannen.
    waar is de goudberg kom ik ook ha,ha

liefs en groetjes Francien en Toon

• 25 Juli 2013 - 22:16

Piet Jeuken:

Hoi Thijs en Maricarmen,

Jullie zijn echte wereldreizigers! Wat zien jullie veel en ik hoef niet te zeggen dat je moet genieten, want dat doen jullie zeker! Geniet die laatste 2 weken en denk later aan Azië?

Groetjes en fijne reizen,

Ria en Piet Jeuken

• 26 Juli 2013 - 10:40

Sandra:

Hey,
    wat blijven die verhalen toch leuk om te lezen...echt super gaaf!!!
    Fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben...vooral blijven genieten de laatste twee weken..
    Want hier is het weer dan misschien wel beter maar zulke gave dingen als jullie maken wij hier niet mee.

Geniet!!!!
    X Sandra

• 28 Juli 2013 - 23:03

Patrick & Debby:

Mooi reisverhaal weer... geniet er nog ff van!
    Tot in Hollandia!!!

Groetjes Patrick & Debby.

• 29 Juli 2013 - 21:58

Linda:

Super om te lezen! Leuke foto's en jullie maken zo te lezen veel leuke dingen mee!
    Tot snel! Xx

• 12 Augustus 2013 - 12:07

Michel:

Holla Maricarmen and Thijs,

Enjoy your last 2 weeks and come back save to Europe.

Michel M.