Lovely and Toeristy Vietnam ---- Diving @ Koh Tao! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Thijs Beckers - WaarBenJij.nu Lovely and Toeristy Vietnam ---- Diving @ Koh Tao! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Thijs Beckers - WaarBenJij.nu

Lovely and Toeristy Vietnam ---- Diving @ Koh Tao!

Blijf op de hoogte en volg Thijs

08 December 2013 | Thailand, Bangkok

สวัสดีเพื่อน

Hoe is het daar? Allemaal lekker verwend door onze goed heilig man? We hebben gehoord dat jullie erwtensoep temperaturen hebben! Brrrrrr....... Hier is alles goed, we zijn aan de laatste daagjes Azië begonnen. We zitten we in Thailand, we zijn hier nu een klein weekje. Vorige week dinsdag zijn we vanuit Vietnam naar Bangkok gevlogen en van hieruit rechtstreeks doorgereisd naar het prachtige Koh Tao (Zuid Thailand). Hier hebben we een vierdaagse duikcursus gevolgd. En jawel, jawel... Het duikbrevet is in de pocket! Beiden geslaagd en wat is duiken gaaf zeg! Voor diegene die het leuk vindt, we hebben een prachtige video bemachtigd van onze eerste open water duikavontuur! :-)

Maar alvorens verder te gaan met onze komende avonturen, nemen we jullie eerst even mee terug naar onze avonturen in Vietnam. Vanuit de indrukwekkende killing fields van Phnom Penh (Cambodja) zijn we via de Mekong Delta naar Ho Chi Minh gereisd. We hadden een driedaagse toer geboekt. De tour was leuk, floating markt bezocht, sightseeing op de mekong rivier gedaan, rijst en rijstnoodle fabriek bezocht en een erg gezellige tijd gehad met ons tour groepje. En toen waren we in Ho Chi Minh (Saigon), wat een verkeer heul heul heul heul veul scooters....pfffffff. Geweldig om te zien en het gaat (bijna) altijd goed, ze kruisen door, langs en bijna over elkaar. Naast het aanschouwen van het verkeer en de sightseeing in de stad zijn we naar het Oorlogsmuseum geweest. Dit was erg indrukwekkend, Natuurlijk is het museum vanuit een Vietnamees oogpunt benadert, maar desondanks wat de Amerikanen daar hebben gedaan, dorpen uitgemoord, 2 miljoen burger slachtoffers martelingen, Agent Orange etc etc...... onbeschrijfelijk en erg indrukwekkend.

Vanuit Ho Chi Minh zijn we per bus doorgereisd naar Mui Ne, hier een prachtige woestijn bezocht en een leuke wandeling gemaakt. Daar we beiden het dorpje niet zo geweldig vonden, na 1 nachtje doorgereisd naar Hoi An. Hoi An is een prachtig en erg leuk stadje. We zijn hier een dag of 4 gebleven. Lekker rondgeslenterd, dagje fiets gehuurd, dagje motor gehuurd, Maricarmen een kappertje gepakt en een leuke kookcursus gedaan. Na het leuke en gezellige Hoi An, per vliegtuig (jaja... goedkoop ticketje kunnen bemachtigen :-) ) naar het drukke Hanoi gevlogen! Hier een dagje rondgeslenterd en onze tour naar Halong Bay geboekt. We hadden een prima tour met wederom gezellig gezelschap, wel was de boot net wat ouder als op de foto’s maar ach..... dit mocht de pret niet drukken. De tour was erg leuk en had een goed en afwisselend programma, we hebben gekayaked, gehiked, een grot bezocht, genoten van het prachtige Halong Bay vanaf de boot, strandje aangedaan en gezellig biertjes gedronken.

Vanuit Halong Bay zijn we per nachtbus (via Hanoi) doorgereisd naar Sapa. Hier iets minder geluk gehad met het weer maar een geweldig leuke tweedaagse trekking gedaan door de rijstvelden van Sapa. We zijn op pad geweest met een lokale gids en in haar huis geslapen. Beiden erg genoten van dit mooie avontuur. Vanuit Sapa zijn we per bus doorgereisd naar Nimh Binh, hier het prachtige Tam Cok bezocht. Vanuit Nimh Binh teruggegaan naar Hanoi om hier het vliegtuig naar Bangkok te pakken. We hebben beiden genoten van Vietnam, het heeft heel veel prachtige plekken, maar voor ons is het land net iets te toeristisch. De favoriet van onze trip is en blijft Indonesië en dan de eilanden Java en Sumatra. Geweldig en geen toerist bussen toerisme :-)

Nu dus op weg naar Bangkok voor ons laatste nachtje Azië.... Morgenavond vliegen we terug en als alles goed is zijn we dan 10 december op hollandse bodem. Hier hebben we een tweedaagse transit :-) voor wat vlugge bezoekjes, een wasje en dan vertrekken we op 12 december naar Oeganda en Tanzania! Samen met Paps en Mams gaan we gezellig ons Hetty opzoeken. In totaal hebben we 4 weekjes. We hebben er allemaal heel veel zin in!

Het gaat jullie goed! Wij willen jullie bij dezen alvast hele fijne kerstdagen en een geweldig gelukkig en gezond nieuwjaar wensen! Geniet ervan en geniet van elkaar!

Heel veel groetjes van ons!

Wist je dat?
- Wij onze culinaire grenzen weer iets verder verlegd hebben...
- Wij namelijk naast heel veel lekkere curry's ook Rat, Krokodil en Slang hebben gegeten
- Wij in Tanzania een witte kerst wel kunnen vergeten
- Wij nog steeds niet weten wat het gaat worden, Bolivia, Nederland, Reizen of Spanje???
- In Azië de scooter gebruikt wordt als allround vervoersmiddel
- Dit betekent ook 6 kratten bier, levende varkens, levende kippen, 40 hortjes eieren.... etc etc
- Je ook in Vietnam op elke hoek een Franse baquette kunt kopen
- Wij in totaal 5 duiken hebben gemaakt en de diepste 18 meter was.
- Wij heel veel zin hebben om ons Het weer te zien
- Dit voor Maricarmen 9 en voor mij 6 maanden is geleden
- We in Tanzania op zoek gaan naar de BIG FIVE

P.s. de foto’s volgen binnen enkele dagen!

• 08 December 2013 - 23:18

Theo En Truus:

Hallo lieverds,
    Nou en of jullie genoten hebben!!
    Wij zijn heel nieuwsgierig naar jullie duikvideo.
    Wij hebben heel erg genoten van jullie avontuur en zijn erg blij om jullie snel weer te zien.
    Zeer goede vlucht gewenst kus pap en mam

• 09 December 2013 - 09:06

Francien:

weer mooi ben benieuwd naar de verhalen en fotos
    welkom THUIS
    en weer goed reis naar Hetty geef ze een dikke knuffel van ons
    Francien en Toon

• 09 December 2013 - 09:16

Francien:

P.S die ene foto het lijkt toch echt precies [Bukit ,lawang]

• 09 December 2013 - 09:42

Hetty:

He lieve broer en Mari Carmen,

Wat een prachtig verhaal weer! Geniet nog ff het laatste dagje. Goede reis naar huis morgen en dan op vrijdag zie ik jullie al!!! Ik heb er super veel zin in.
    Tot heel snel :D

Dikke kus sis xxx

• 09 December 2013 - 11:38

Twan En Wil:

Wat is dat snel gegaan.. jullie avontuur in Zuid-Oost Azie.
    Een hele goede terugreis gewenst en we zien jullie weer snel een keer op Nederlandse bodem..
    Groetjes Twan en Wil

• 09 December 2013 - 17:04

Michel:

Niet normaal man...wij maar werken en jij daar onze belasting centjes aan het opmaken..
    Ziet er mooi uit Thijs..geniet van je tijd en bezienswaardigheden.
    Kom veilig terug en we spreken elkaar.

Michel

• 09 December 2013 - 19:31

Sandra:

Hoi hoi,
    Wat klinkt dat wee gaaf!! En dan twee dagen.het koude kikkerland en dan weer door...heerlijk!!!
    Geniet ervan, heel veel plezier ben nenieuwd naar de fotos.
    Jullie ook alvast fijne kerstdagen en een goed nieuwjaar!

Veel liefs
    Sandra

• 10 December 2013 - 09:09

Bianca:

Zo.... als jullie dit lezen hebben jullie heerlijk van het koude wee ren de heerlijke erwtensoep kunnen genieten, om vervolgens weer door te reizen naar je zus, heerlijk toch.
    Iig wij genieten van jullie prachtige verhalen.
    Ben benieuwd na de foto's.
    Hou je haaks,
    Liefs Bianca

• 11 December 2013 - 09:53

Claar:

Wat een reizen maak je Thijs en wat een ervaringen. Te gek.
    Hier vriest het en het is heeeeeeel mistig.
    Met groetjes,
    Claar