Back in Europe! - Reisverslag uit Westerbeek, Nederland van Thijs Beckers - WaarBenJij.nu Back in Europe! - Reisverslag uit Westerbeek, Nederland van Thijs Beckers - WaarBenJij.nu

Back in Europe!

Blijf op de hoogte en volg Thijs

16 Augustus 2013 | Nederland, Westerbeek

Olá Amigos e Amigas

Como você está? We zijn weer terug vanuit het prachtige Brazilië. Vorige week donderdag zijn we beiden teruggevlogen naar Europa, Maricarmen naar Barcelona en ik naar Düsseldorf. We hebben een geweldige en mooie tijd gehad, een erg leuke kennismaking met de familie van Maricarmen en een prachtige reis van 7 weken door het zuidmidden van Zuid Amerika. Het samen zijn en het samen reizen is ons erg goed afgegaan. Voor ons beiden een prachtige bevestiging van onze liefde voor elkaar :) En nu op naar de toekomst..... Hoe, wat en waar is voor ons beiden nog een grote vraag, maar dat we samen ergens een leventje op willen starten is zeker :) ! To be continued!

Alvorens verder te gaan met onze reis van de laatste twee weken in Brazilië, willen we jullie bedanken voor alle leuke mailtjes, Facebook berichtjes en reacties op de vorige reisverslagen.

Nu, even terug naar Säo Paulo.Gezien de weersverwachting voor de verdere geplande strandjes, hebben we een paar dagen extra doorgebracht in het regenachtige Säo Paulo. Een erg vette en grote stad waar heel veel te doen is, je kunt hier met gemak een dag of 10 verblijven. We hebben verschillende wandelingen gemaakt en een goed beeld gekregen van deze enorme stad. In ons vorige verslag vermelden we dat Säo Paulo 22 miljoen inwoners heeft, maar dit is niet correct het zijn er 19 miljoen.

Vanuit Säo Paulo zijn we per bus naar Paraty gegaan, Paraty is klein relaxed oud koloniaal plaatsje . Hier heerlijk genoten van mooie strandjes, blauwe wateren, garnalen stoofpotjes en lekkere biertjes. We zijn een dag op een boottoer geweest wat erg mooi was. We hadden een relaxed hostel aan het strand. Na 3 nachten zijn we doorgereisd naar Ilha Grande. Beiden hadden we er al veel goeds over gehoord..... Wauw wat een prachtig eiland! De status van het eiland als beschermd gebied maakt dat Ilha Grande ongerept en onontwikkeld is gebleven. Je vindt hier daarom geen grote resorts e.d. enkel kleine pousadas, restaurantjes en hostels. In totaal zijn we vier dagen op Ilha Grande gebleven. We zijn twee dagen naar afgelegen stranden gewandeld en 1 dag zijn we op een fantastische boottoer geweest, we hebben gesnorkeld, verwilderde huizen gezien, enorme zeesterren gezien, prachtige strandjes aangedaan en het toppunt van de dag: gezwommen met een schildpad :)

Vanuit het prachtige Ilha Grande, zijn we per boot en (speed)bus naar Rio de Janeiro vertrokken! Na een erg rappe rit, lees gekkehuus, na 3 uurtjes voor de deur van ons hostel afgezet. S’avonds lekker een drankje gedaan op het strand van jawel.... Copa Copacobana. Rio is enorm en een geweldige stad om te zijn als toerist. In totaal hadden we 4 dagen, wat achteraf toch een beetje te kort was. We hebben bijna alle mooie dingen kunnen doen, Christus beeld, Bezoek aan Favela, Suikerberg, Historische centrum, Ipanema Beach, Copacobana Beach, Ferias bezocht, maar twee daagjes extra om te chillen op het strand was niet verkeerd geweest. Maar wie weet komen we ooit nog eens terug......

Na 4 fantastische dagen in Rio zijn we vorige week donderdag dus teruggevlogen. Na dadelijk iets meer dan een weekje gescheiden te zijn geweest, vlieg ik a.s. maandag lekker naar Barcelona. Ik heb er heel veel zin in. Met name om iedereen daar weer te zien! De vervolgplannen voor na Barcelona zijn zo goed als rond, hoe het er nu naar uitziet vertrekken we eind september voor 2,5 maand naar Azië, het plan is dat we eerst naar Indonesië gaan en van daaruit doorreizen naar Vietnam. Vanuit Vietnam is het nog onbekend, maar zeer waarschijnlijk vliegen we terug naar Europa vanuit Thailand en hopelijk gaan we ook nog naar Myamar (Birma). Zodra we meer informatie hebben over onze vervolgtrip, zien jullie snel een nieuw verslag verschijnen.

Het gaat jullie goed! Voor diegene die nog op vakantie gaat, heel veel plezier! En voor diegene die weer aan de slag moet, heel veel succes!

Tot de volgende update!

Saludos

Maricarmen & Thijs

Wist je dat?
- Thijs de foto’s in de header nu allemaal in reallife heeft gezien
- Dit toch wel heel erg cool is!
- Onze grootste dorm tot op heden 20 bedden had.
- Het hoogste gebouw van Brazilië in Säo Paulo staat.
- Säo Paulo de stad met de meeste flatgebouwen in Zuid Amerika is.
- In Brazilië ze Valentijnsdag op mijn verjaardag vieren (12 juni)
- Wij de grootste favela van Rio (Rocinha) hebben bezocht.
- Hier 300.000 mensen wonen
- Rio de Janeiro tot 1960 de hoofdstad van Brazilië was
- De ‘nieuwe stad’ Brasilia nu de hoofdstad is
- Je voor ‘de echte’ Caipirinha de lokale likeur cachaça moet hebben
- We 4 weken portunol gesproken hebben
- Portugees goed te verstaan is maar het spreken aardig lastig is.
- Wij gelukkig niet op zelfde moment in Rio waren als de Paus
- Er toen 4 miljoen bezoekers waren.
- Brazilië ons favoriete land is.

• 16 Augustus 2013 - 18:45

Nathalie:

super dat jullie het samen zo goed hebben gehad!!! Ik doe maar even net alsof ik niet heb gelezen dat jullie wéér gaan reizen... veel plezier in barcelona volgende week!

• 16 Augustus 2013 - 19:04

Jan Br:

Heey thijs, is weer mooi om te lezen allemaal! Ik vraag me wel een dingetje af: "hoefde gij nie te werke?" ;-) iig alvast heel veel plezier in Azie!!

• 16 Augustus 2013 - 19:53

Monique:

Welcome back! Fijn dat jullie het zo geweldig gehad hebben! Knuffel van de Günes familie, natuurlijk ook voor MarieCarmen!

• 16 Augustus 2013 - 20:11

Anita:

Fijn om te horen, dat jullie het samen goed hebben gehad! Volg jullie gevoel. En prachtige foto's ;)

• 16 Augustus 2013 - 21:05

Esther:

Klinkt geweldig Thijs. Heerlijk zo'n relaxed leventje. Met name goed te horen dat jullie het samen zo fijn hebven. Geniet ervan. Azie is ook prachtig!

• 16 Augustus 2013 - 23:11

Lotte:

Thijsje! Super leuk dat je er weer even bent, maar ook dat je zo'n geweldige tijd hebt gehad samen! We zien je morgen (gezellig!) dan kletsen we lekker bij! x

• 17 Augustus 2013 - 15:16

Francien :

Ha Thijs en Mariecarmen

leuk dit laatste verslag en maandag weer naar het meisje.
    daarna op naar Azieen ik blijf jullie volgen.
    liefs Francien en Toon

• 17 Augustus 2013 - 18:19

Lieselore:

Hey Thijs en Maria Carmen!!! Zo leuk om jullie reisverslag te lezen! En goed dat jullie weer in Europa zijn, maar niet voor erg lang precies? Maar geniet maar van al het avontuur en rondreizen zolang het kan! Ik ben ondertussen ook weer drie weekjes terug in België... dat is wel wennen zo na anderhalf jaar Sucre! Na al jullie omzwervingen rond Azië, kunnen we misschien eens een keertje afspreken in Nederland ofzo? En hoe lukt het ondertussen nog met Maria Carmen haar Engels? Vlot het een beetje? Veel liefs aan jullie allebei en tot mails!!! Lieselore (Lisa)

• 19 Augustus 2013 - 11:55

Willow :

Welkom thuis Thijsie! Geweldig dat jullie liefde is bevestigd! Ik had niet anders verwacht. Geniet even lekker van Holanda en alvast heel veel plezier in prachtig Azië! Ik blijf je volgen. Keep on going!

• 19 Augustus 2013 - 22:06

Jans :